PZU w kampanii „Prowadzisz? Odłóż telefon” uświadamia zagrożenia (wideo)
Firma ubezpieczeniowa PZU rozpoczęła kampanię społeczną pod hasłem „Prowadzisz? Odłóż telefon”, która ma uświadamiać zagrożenia związane m.in. z jednoczesnym korzystaniem z telefonu i prowadzeniem samochodu.
Średnio co kwadrans dochodzi w Polsce do wypadku na drodze. Nawet co czwarty, według szacunków Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, jest spowodowany korzystaniem podczas jazdy z telefonu komórkowego. - Chcemy temu zapobiec. Uświadamiać zagrożenia i ratować ludzkie życie. Sukcesem będzie każda tragedia, której uda się zapobiec - deklaruje prezes PZU Paweł Surówka.
Prawie 60 proc. polskich kierowców przyznaje się, że rozmawia w trakcie jazdy przez telefon, trzymając go przy uchu. Co trzeci kierowca uważa jednocześnie, że ma podzielną uwagę i telefon przy uchu nie wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Zaprzeczają temu zlecone przez PZU naukowe ekspertyzy i testy. Wynika z nich, że jedna sekunda nieuwagi, gdy wybieramy w telefonie numer albo piszemy wiadomości, to przy prędkości 50 km na godzinę aż 13 przejechanych metrów, co radykalnie zwiększa ryzyko wypadku.
- Na takich naukowych faktach chcemy oprzeć swoją kampanię. Zależy nam, aby zmienić przekonanie, że kilka sekund rozmowy przez telefon czy odpowiadanie na SMS w trakcie jazdy nie ma wpływu na bezpieczeństwo. Testowe jazdy wykazały, że przyczyną trzech na cztery wypadków jest właśnie używanie w trakcie jazdy telefonu - mówi członek zarządu PZU Życie Dorota Macieja.
Kampania jest skierowana zarówno do kierowców, jak i rowerzystów czy pieszych, którzy przechodząc przez ulicę z telefonem przy uchu narażają się na niebezpieczeństwo. Celem jest uświadamianie zagrożeń, a w konsekwencji zmniejszenie liczby wypadków.
Kampania jest elementem szerszego projektu #10latdłużej, który Grupa PZU ogłosiła w czerwcu tego roku. Jest to społeczna strategia PZU na rzecz zdrowia, bezpieczeństwa i lepszego komfortu życia Polaków.
Media do kampanii zaplanował i kupił dom mediowym UM (IPG Mediabrands). Reklamy dla PZU przygotowowała agencja VMLY&R.
Dołącz do dyskusji: PZU w kampanii „Prowadzisz? Odłóż telefon” uświadamia zagrożenia (wideo)
Tak więc największa ubezpieczalnia promuje zachowania niebezpieczne ( wjeżdżanie na elektrycznej hulajnodze na pasy) , zamiast je krytykować.