PZU myśli o VoIP
Grupa PZU zleciła przeprowadzenie analizy, która miała oszacować oszczędności w wydatkach na telekomunikację po przejściu na telefonię VoIP.
PZU zleciła firmie Dater przygotowanie studium opłacalności projektu wykorzystania własnej sieci WAN do komunikacji w oparciu o technologię VoIP. Zagadnienia, które analizowała Datera, dotyczyły możliwości wykorzystania istniejącej w PZU sieci na potrzeby VoIP, obniżenia kosztów telekomunikacyjnych związanych z rozliczeniami z operatorami, a także ograniczenia wydatków na zakup i modernizację tradycyjnych central abonenckich PABX - podano w komunikacie.
Ponadto Datera zbadała możliwości uzyskiwania przez Grupę PZU przychodów z ruchu telekomunikacyjnego przychodzącego do organizacji oraz wprowadzenia centralnego monitorowania i zarządzania usługami telekomunikacyjnymi. Przygotowane przez Daterę studium opłacalności zawierało również analizę finansową przewidywanej inwestycji w zakresie bieżących kosztów telekomunikacyjnych, przewidywanych kosztów wdrożenia telefonii VoIP oraz kosztów funkcjonowania systemu po zakończeniu projektu.
W końcowym raporcie konsultanci Datery wykazali możliwość osiągnięcia przez Grupę PZU znaczących oszczędności w wyniku wdrożenia telefonii VoIP.
Dołącz do dyskusji: PZU myśli o VoIP