PwC przejmuje grupę Outbox, chce rozwijać technologie e-commerce’owe i mobilne
Firma doradcza PwC ogłosiła przejęcie polskiego startupu technologicznego Outbox. Transakcja ma pozwolić na poszerzenie usług oferowanych przez PwC o rozwiązania z segmentów marketing automation, e-commerce i technologii mobilnych.
W komunikacie informującym o przejęciu nie podano wartości transakcji, zaznaczono jednocześnie, że musi ona uzyskać akceptację Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Outbox działa na rynku od 10 lat. Zajmuje się rozwiązaniami CRM i customer experience umożliwiającymi efektywne zarządzanie procesami biznesowymi oraz kontaktami z otoczeniem biznesowym. Specjalnością grupy Outbox są działania typu marketing automation, e-commerce, technologie mobilne oraz transformacja cyfrowa wykorzystująca chmurę IT. Obecnie firma zatrudnia 270 pracowników w biurach w Warszawie, Düsseldorfie, Pradze i Londynie.
- Nasz startup to dowód na to, że w Polsce powstają firmy innowacyjne i osiągają sukces także na zagranicznych rynkach - podkreśla Marcin Ciesielski, jeden z założycieli grupy Outbox. - Nasza pozycja jest tym bardziej unikalna, że od początku nie ograniczaliśmy się tylko do jednego dostawcy technologii - współpracujemy ze światowymi liderami jak salesforce.com, Microsoft, Oracle czy SAP/Hybris. Rynek projektów transformacji IT w kierunku omnichannel, customer experience, marketing automation czy digital ma ogromny potencjał. Same usługi CRM w Wielkiej Brytanii w 2015 roku szacowane były na 1,7 mld euro, a w Polsce na 66 mln euro.
Przedstawiciele PwC zaznaczają z kolei, że motywem przejęcia Outboxa jest chęć wzmocnienia kompetencji ich firmy związanych z transformacją cyfrową oraz technologiami informatycznymi, mającymi coraz większy wpływ na prowadzenie biznesu we wszystkich branżach.
- To największa transakcja PwC w Polsce i w regionie, która zmieni rynek usług transformacji cyfrowej - zapowiada Piotr Łuba, partner zarządzający działem doradztwa biznesowego PwC w Polsce. - Jako PwC będziemy w stanie nie tylko przygotowywać strategie wykorzystujące nowe możliwości związane z cyfrową rewolucją, ale też z sukcesem wdrażać związane z tym efektywne rozwiązania technologiczne.
Dołącz do dyskusji: PwC przejmuje grupę Outbox, chce rozwijać technologie e-commerce’owe i mobilne