Publicis Media zajmie się globalną obsługą mediową Lenovo
Firma Lenovo wybrała do obsługi mediowej jej globalnego budżetu agencję Publicis Media należącą do Publicis Groupe. Wcześniej marketer współpracował z kilkoma domami mediowymi.
Lenovo wybrało ofertę Publicis Media w przetargu, którego szczegółów nie ujawniono.
W związku z pozyskaniem budżetu tego klienta agencja utworzyła dedykowaną jednostkę do jego obsługi – Lenovo One Media. Będzie ona odpowiedzialna za globalną strategię mediową marketera, planowanie i zakup mediów – zarówno tradycyjnych, jak i cyfrowych. Jednostka ta będzie działać na 28 rynkach na całym świecie – w Europie, Afryce, Bliskim Wschodzie, obu Amerykach oraz regionie Azji i Pacyfiku. Będzie zarządzana przez zespoły należących do Publicis Media agencji Spark Foundry i Performics.
Na jej czele stanie – jako dyrektor ds. operacyjnych – Andre Marciano, dyrektor zarządzający i executive VP Spark Foundry.
Publicis Media już wcześniej pracowało dla marki Motorola, której Lenovo jest od niedawna właścicielem – w USA. Teraz agencja będzie także obsługiwać jej budżet mediowy.
Wcześniej Lenovo nie miało stałej agencji mediowej do współpracy – w zakresie planowania i zakupu mediów korzystało z usług różnych firm.
W 2017 roku Lenovo osiągnęło przychody na poziomie 45,35 mld dolarów, czyli 5 proc. wyższe niż w 2016 roku. Najwyższy od 3 lat przychód firmy został przypisany m.in. poprawie sprzedaży w segmencie m.in. komputerów osobistych.
Dołącz do dyskusji: Publicis Media zajmie się globalną obsługą mediową Lenovo