Publicis Groupe i Carrefour tworzą joint-venture
Grupa Carrefour, detalista spożywczy wraz z Grupą Publicis ogłosiły plany stworzenia joint-venture, która ma być odpowiedzią na "gwałtowny wzrost znaczenia retail mediów w Europie kontynentalnej i Ameryce Łacińskiej".
Jak podaje Publicis Groupe, media retailerów to rynek, który rośnie najszybciej pod względem przeznaczanych na niego wydatków. Oczekuje się, że w najbliższych trzech latach wartość tego rynku przekroczy wydatki na reklamę ponoszone w USA przez firmy z branży pakowanych produktów konsumenckich. W Europie kontynentalnej, media retailerów również zaczynają odnosić sukces: zgodnie z prognozami IAB i wewnętrznymi analizami, wartość tego rynku przekroczy 5 miliardów euro w 2026 r.
W ramach joint venture, Carrefour i Publicis, jako partnerzy – założyciele, chcą wprowadzić na rynki Europy i Ameryki Łacińskiej tę samą skalę i możliwości komunikacyjne, które umożliwiają znaczny wzrost retail media w USA.
Poprzez połączenie technologii Publicis Groupe – „CitrusAd powered by Epsilon” z wiedzą i doświadczeniem sieci Carrefour w zakresie retail media, powstanie gracz mediowy, który ma odpowiadać na potrzeby związane z wykorzystaniem kanałów komunikacji należących do retailerów. W Europie kontynentalnej, Brazylii i Argentynie dostarczy rozwiązania technologiczne do tworzenia zasobów i danych dla handlowców, aż po pełną komercjalizację mediów oraz usług opartych na danych, których źródłem są rzeczywiste transakcje handlowe.
Utworzone joint-venture ma pomóc przyciągnąć nowych klientów w celu zbudowania sieci zasobów i przyśpieszenia rozwoju retail media w Europie i Ameryce Łacińskiej. Finalnym celem przedsięwzięcia jest, aby dowolna firma z punktami bezpośredniego kontaktu z klientem i danymi własnymi (first party data) dołączyła do platformy, zmonetyzowała swoje zasoby i wraz z reklamodawcami zbudowała bardziej skuteczne strategie marketingowe oraz rozwinęła biznes.
- Zrozumieliśmy na bardzo wczesnym etapie, że nasze dane mają ogromny potencjał. Byliśmy jednym z pierwszych detalistów, który wprowadził retail media. W zeszły roku, przyspieszyliśmy tworząc Carrefour Links. Dziś, chcemy iść dalej, przekroczyć granice obecnego modelu. Stworzymy sojusz z ekspertem w branży – Grupą Publicis, bo chcemy zmienić trzy elementy. Po pierwsze, w centrum naszego modelu znajdzie się technologia, po drugie, pójdziemy o oczko wyżej, tworząc samodzielnie retail media i po trzecie, wyruszymy na podbój nowych rynków, zarówno w Europie jak i w Brazylii. Dzięki naszemu sojuszowi, transformacja cyfrowa nabierze nowego wymiaru, pozwoli nam wejść na nowy rynek i osiągnąć ogromny wzrost - powiedział Alexandre Bompard, CEO Grupy Carrefour.
Do Carrefour należeć będzie 51 proc. udziałów w joint venture, do Grupy Publicis 49 proc. Start działalności został przewidziany na pierwszą połowę 2023 roku i jest zależny od uwarunkowań regulacyjnych.
- Po rewolucji cyfrowej lat 2000 i rewolucji w mediach społecznościowych w latach 2010, to dzisiaj retail media rewolucjonizują utartą hierarchię i otwierają nowe możliwości przed marketerami. Do tej pory, fragmentaryzacja rynku w Europie i Ameryce Łacińskiej sprawiała, że marki nie były w stanie całkowicie wykorzystać tego potencjału. Dlatego dziś wraz z firmą Carrefour – niekwestionowanym liderem w branży w Europie i Ameryce Łacińskiej, będziemy w stanie dostarczyć bezprecedensową wiedzę o konsumencie oraz bezpośredni dostęp do zasobów premium, takich, które generują największą konwersję i stopę zwrotu Return-On-Ad-Spend dla reklamodawców. To krok milowy, który pozwoli reklamodawcom ponownie przejąć kontrolę nad relacjami z klientem, przyspieszyć ich gotowość na świat bez cookies, a także wprowadzić zwieńczone sukcesem strategie mediowe - dodał Arthur Sadoun, CEO Publicis Groupe.
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe i Carrefour tworzą joint-venture