Nielsen: 4,9 mln widzów „Sylwestra Marzeń” w TVP, 3 mln śledziło imprezę Telewizji Polsat
Średnia widownia pokazanego w TVP2 i TVP Polonia „Sylwestra Marzeń” wyniosła 4,9 mln widzów, a „Sylwestrową Moc Przebojów” na antenie Polsatu, Polsatu News i Polsatu 2 śledziło 3,01 mln widzów. Nowy Rok z imprezami sylwestrowymi przywitało 9,36 mln osób - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W kulminacyjnych godzinach, czyli między godz. 23.55 w sylwestra a 0.03 w Nowy Rok najwięcej widzów miała impreza sylwestrowa Telewizji Polskiej, którą na antenie Dwójki oglądało średnio 5,45 mln osób - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
104 tys. widzów oglądało „Sylwester Marzeń” na antenie TVP Polonia. Łączna widownia Dwójki i TVP Polonia wyniosła 5,55 mln widzów.
Z kanałami Telewizji Polsat transmitującymi „Sylwestrową Moc Przebojów” nowy rok przywitało łącznie 3,81 mln widzów (z czego 3,10 mln w Polsacie, 388 tys. w Polsacie News i 325 tys. w Polsacie 2).
Łączna widownia wszystkich stacji pokazujących duże imprezy sylwestrowe wyniosła 9,36 mln osób. Ich udział w rynku wyniósł 71,87 proc.
Dla porównania rok temu nowy rok z imprezą TVP (transmisja w TVP2, TVP1 i TVP Polonia) witało 5,63 mln widzów, a Polsatu (Polsat, Super Polsat, Polsat News i Polsat 2) - 5 mln. Łącznie było to 10,63 mln widzów.
„Sylwester Marzeń” na czele oglądalności
Spośród wszystkich imprez sylwestrowych największym zainteresowaniem cieszył się „Sylwester Marzeń” zorganizowany przez Telewizję Polską. Niemal 5-godzinne widowisko na antenie TVP2 śledziło 4,77 mln osób, a TVP Polonia - 128 tys. Daje to łączną widownię na poziomie 4,90 mln.
Względem poprzedniego roku impreza TVP straciła 200 tys. widzów, ale zwiększyły się jej udziały w rynku - wówczas w TVP2 i TVP Polonia śledziło ją ponad 5,10 mln osób (w TVP2 Sylwester marzeń” stracił 110 tys. widzów, a w TVP Polonia - 88 tys.).
„Sylwestrowa Moc Przebojów” straciła 830 widzów
Zorganizowaną przez Telewizję Polsat w Katowicach „Sylwestrową Moc Przebojów” oglądało 2,53 mln widzów w Polsacie, 262 tys. w Polsacie News i 219 tys. w Polsacie 2 (rok temu było to odpowiednio 3,24 mln widzów w Polsacie, 343 tys. w Polsacie 2 i 259 tys. w Polsacie News. Łącznie na trzech antenach imprezę oglądało 3,01 mln widzów, podczas gdy rok temu na było to 3,84 mln osób (spadek o 830 tys.).
Tym razem (podobnie jak rok temu) imprezy sylwestrowej nie zorganizowała Telewizja TVN. Dwa lata temu wydarzenie na głównej antenie śledziło 1,52 mln osób.
Kurski: „Sylwester Marzeń” z 5,9 mln widzów, koncert Polsatu z 3,2 mln
Tuż po zakończeniu imprez sylwestrowych prezes TVP Jacek Kurski poinformował (powołując się na dane MOR, które oficjalnie uznawane są tylko przez publicznego nadawcę), że „Sylwestra Marzeń” oglądało średnio 6,1 mln osób (w kulminacyjnym momencie 8,14 mln), a koncert sylwestrowy Polsatu - 2,62 mln. - 6. z rzędu i 5. pod Tatrami wspaniałe zwycięstwo Sylwestra Marzeń - podkreślił Jacek Kurski.
1/2
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) January 1, 2022
Z serca dziękuję Widzom Telewizji Polskiej za 6. z rzędu i 5. pod Tatrami wspaniałe zwycięstwo Sylwestra Marzeń 2021/22, ze śr. widownią 6,1 mln, w piku 8,14 mln widzów (ok. 22.30 na Maryli i Sarze James). Dziękujemy! PS. Sylwestrowa Moc Przebojów Polsatu śr 2,62 pik 3,29 mln pic.twitter.com/9FDiCOJQIz
Z danych telemetrycznych wynika, że Polacy 31 grudnia ub.r. spędzili przed telewizorem średnio 5 godzin, 11 minut i 33 sekundy (o 22 minuty i 10 sekund mniej niż rok wcześniej), zaś 1 stycznia br. - 5 godzin, 21 minut i 13 sekund (rok temu było to 31 minut i 4 sekundy więcej).
Dołącz do dyskusji: Nielsen: 4,9 mln widzów „Sylwestra Marzeń” w TVP, 3 mln śledziło imprezę Telewizji Polsat