10,6 mln widzów przywitało Nowy Rok z dużymi imprezami sylwestrowymi w telewizji
Średnia widownia wszystkich stacji transmitujących sylwestrowe imprezy między godz. 23.57 ostatniego dnia ub.r. a 0.04 pierwszego dnia br. wyniosła 10,59 mln osób. Zdecydowanie najwięcej, bo 6,08 mln osób śledziło w tym czasie TVP2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W kulminacyjnych godzinach, czyli między godz. 23.57 w sylwestra a 0.04 w Nowy Rok najwięcej widzów miała impreza sylwestrowa Telewizji Polskiej, którą na antenie Dwójki oglądało średnio 6,08 mln osób - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
14 tys. widzów oglądało „Sylwester z Dwójką” na antenie TVP Polonia. Dodatkowe 155 tys. oglądających miała w tym czasie Jedynka, która również w okolicy północy transmitowała imprezę.
Łączna widownia Dwójki, Jedynki i TVP Polonia wyniosła 6,25 mln widzów.
Z kanałami Telewizji Polsat transmitującymi „Sylwestrową moc przebojów” nowy rok przywitało łącznie 2,30 mln widzów (z czego 2,07 mln w Polsacie, 147 tys. w Polsacie 2 i 84 tys. w Polsacie News).
Średnia widownia TVN transmitującego koncert „Warszawa - Stolica Sylwestra 2018” wyniosła 2,04 mln widzów.
Łączna widownia wszystkich stacji pokazujących duże imprezy sylwestrowe wyniosła 10,59 mln osób. Ich udział w rynku wyniósł 81,50 proc.
Dla porównania rok temu nowy rok z imprezą TVP (transmisja również w TVP2, TVP1 i TVP Polonia) witało 6,24 mln widzów, Polsatu (Polsat, Polsat News i Polsat 2) - 2,70 mln, a TVN - 1,65 mln osób.
Spośród wszystkich imprez sylwestrowych największym zainteresowaniem cieszył się „Sylwester z Dwójką” zorganizowany przez Telewizję Polską i miasto Zakopane. Ponad 5-godzinne widowisko na antenie TVP2 śledziło 5,51 mln osób. Dodatkowe 123 tys. widzów śledziło wydarzenie pokazywane od godz. 21.00 w TVP Polonia (tych danych nie należy sumować, gdyż godziny nadawania audycji na obu stacjach nie pokrywają się).
Względem poprzedniego roku impreza Dwójki zyskała 810 tys. widzów - wówczas śledziło ją 4,69 mln osób.
Zorganizowaną przez Telewizję Polsat w Katowicach „Sylwestrową moc przebojów” oglądało 1,98 mln widzów w Polsacie, 166 tys. w Polsacie 2 i 148 tys. w Polsacie News (rok temu było to odpowiednio 2,24 mln widzów w Polsacie, 221 tys. w Polsacie 2, 110 tys. w Polsacie News i 73 tys. w Polsacie News 2, a więc impreza ta zanotowała znaczący spadek oglądalności).
Koncert TVN „Warszawa - Stolica Sylwestra 2018” zorganizowany w Warszawie, którego widownia na głównej antenie wyniosła 1,47 mln osób. Rok temu widowisko miało niemal identyczne wyniki.
Z danych telemetrycznych wynika, że Polacy 31 grudnia ub.r. spędzili przed telewizorem średnio 5 godz. i 30 min (rok wcześniej 6 godz. i 10 min), zaś 1 stycznia br. - 6 godz. i 8 min (6 godz. i 7 min).
Dołącz do dyskusji: 10,6 mln widzów przywitało Nowy Rok z dużymi imprezami sylwestrowymi w telewizji