SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Przychody Twittera spadły w grudniu o 40 proc.

Twitter Inc odnotował spadek o około 40 proc. rok do roku, zarówno w przychodach, jak i skorygowanych zyskach w grudniu, poinformował w piątek Wall Street Journal, powołując się na osoby zaznajomione ze sprawą.

Raport pojawia się po tym, jak kilku reklamodawców obniżyło swoje wydatki na platformę mediów społecznościowych po przejęciu przez Elona Muska kontroli nad firmą 27 października, co spowodowało 71 proc. spadek wydatków na reklamę na Twitterze w grudniu, według danych firmy badawczej Standard Media.

Twitter nie odpowiedział natychmiast na prośbę Reutera o komentarz.

Musk, który ostrzegał w listopadzie o możliwości bankructwa Twittera, powiedział w grudniu, że firma jest na dobrej drodze do osiągnięcia „mniej więcej progu rentowności” w 2023 roku.

Twitter dokonał pierwszej spłaty odsetek w styczniu od pożyczki, której banki udzieliły, aby pomóc sfinansować zakup firmy przez miliardera Muska w zeszłym roku.

Twitter ze spadkami reklamowymi, bez 75 proc. pracowników

Po tym jak Musk przejął ją pod koniec października ub.r. za 44 mld dolarów, zanotowała bardzo duże spadki przychodów reklamowych. Według danych firmy Pathmatics w styczniu promowało się na niej już tylko ok. 40 proc. z tysiąca firm z największymi budżetami.

Twitter zachęcał marketerów na różne sposoby: w grudniu oferował darmowe emisje, a na początku stycznia zapowiedział poluzowanie swoich wytycznych co do reklam politycznych, które wycofano w listopadzie 2019 roku.

Z drugiej strony firma mocno obcięła koszty: w listopadzie pożegnała się z połową z 7,5 tys. pracowników, a w br. przeprowadziła dalsze zwolnienia (w zeszły weekend rozstała się z ponad 200 osobami). Obecnie zatrudnia ok. 2 tys. pracowników.

Elon Musk na początku lutego zapewnił, że chociaż przed Twitterem są dalej wyzwania, to jest w tendencji do osiągnięcia dodatniej rentowności. Szefem firmy zamierza być przynajmniej do końca br.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Przed przejęciem przez miliardera Twitter ponad 90 proc. przychodów osiągał ze sprzedaży reklam. W drugim kwartale ub.r. wpływy platformy zmalały rok do roku o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, mimo wzrostu liczby użytkowników platformy o 16,6 proc. do 237,8 mln. Koszty platformy podskoczyły rok do roku o 31 proc., przez co jej wynik netto poszedł w dół z 66 mln dolarów zysku do 270 mln dolarów straty.

Kolejne dane nie są publikowane, ponieważ Twitter po kupnie przez Muska został wycofany z amerykańskiej giełdy.

Dołącz do dyskusji: Przychody Twittera spadły w grudniu o 40 proc.

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Helmut Klopp
Jeszcze parę miesięcy i ten baran całkiem Twittera rozwali.
odpowiedź
User
anonim
I całkiem dobrze. Roz...ać ten cały "bighTech", powinny spadać tam nawet bomby jądrowe. Chciałbym posłuchać wycia, jak to bez "twittera" czy "Facebooka" lub "YouTuba" jest ciężko.
odpowiedź
User
.
Spoko. Jeszcze odbije
odpowiedź