W górę przychody Fabrity Holding. Agencje K2 i K2 Precise na sprzedaż
Według wstępnych szacunków Grupa Fabrity Holding (wcześniej K2 Holding) odnotowała w I połowie br. wzrost przychodów ze sprzedaży usług o 26 proc. rdr - do 31,5 mln zł, a przychodów operacyjnych o 28 proc. - do 28,4 mln zł. Wynik EBITDA zmalał o 0,5 mln zł, a zysk operacyjny spadł o 0,4 mln zł.
Według wstępnych, szacunkowych danych finansowych Grupy Fabrity Holding za okres styczeń-czerwiec 2023 roku bez segmentu marketingowego (spółki zależne agencja K2 i K2 Precise zakwalifikowane jako aktywa przeznaczone do sprzedaży) jej przychody ze sprzedaży usług wzrosły rok do roku o 26 proc. (do 31,5 mln zł), a przychody operacyjne - o 28 proc. (do 28,4 mln zł).
W omawianym okresie wynik EBITDA zmalał o 0,5 mln zł (do 3,7 mln zł), a zysk operacyjny - o 0,4 mln zł (do 2,5 mln zł). Spółka podaje, że miało to związek głównie z niekorzystną zmianą kursu walut oraz przejściowym wydłużeniem realizacji niektórych projektów.
- W drugim kwartale dotknęło nas m.in. osłabienie złotego. Spodziewamy się jednak zdecydowanej poprawy wskaźników sprzedaży i zysku w drugim półroczu. Nie należy chwalić dnia przed zachodem słońca (a tym bardziej kwartału), ale sądzimy, że trzeci kwartał w spółce zależnej Fabrity może być znakomity. To bardzo pozytywny sygnał szczególnie w sytuacji spowolnienia rynkowego w obszarze projektów software-development – mówi Paweł Wujec, prezes Fabrity Holding.
Maleją przychody segmentu marketingowego, K2 i K2 Precise na sprzedaż
Z kolei szacunkowe wyniki finansowe Grupy Fabrity Holding za pierwszą połowę 2023 roku z ujęciem segmentu marketingowego wskazują poziom przychodów ze sprzedaży usług na poziomie zbliżonym do 56 mln zł, 16-procentowy wzrost przychodów operacyjnych (do 38,1 mln zł) oraz spadek wyniku EBITDA do 4,8 mln zł i zysku operacyjnego do 3,6 mln zł.
Spadek ogólnych przychodów segmentu marketingowego wynika wprost ze zmiany struktury przychodów: segment marketingowy
wykazuje coraz wyższy udział przychodów ze sprzedaży profesjonalnych usług cyfrowych (SEO, social media, martech) przy zmniejszeniu znaczenia pośredniczenia w zakupie kampanii medialnych oraz produkcji zewnętrznych.
Spółka informuje, że Grupa Fabrity kontynuuje prace w ramach przeglądu opcji strategicznych spółek segmentu marketingowego z przewidywanym czasem zakończenia do końca 2023 roku, w związku z czym wyniki spółek zależnych - K2 Precise i Agencja K2 - zostaną przedstawione w sprawozdaniu skonsolidowanym jako wynik grupy aktywów przeznaczonych do sprzedaży.
Czytaj też: K2 zmienia się w Fabrity
Ostateczne wyniki finansowe zostaną przedstawione w półrocznym skonsolidowanym raporcie okresowym Grupy Kapitałowej Fabrity Holding, którego publikację zaplanowano na 31 sierpnia br.
Grupa Fabrity Holding dostarcza rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę i tworzenie rozwiązań software. Działalność Grupy jest zdywersyfikowana. Obok spółki holdingowej, działają trzy jednostki biznesowe w ramach dwóch segmentów operacyjnych: software i marketing oraz spółka PerfectBot, w której Fabrity Holding posiada 50 proc. udziałów. Największymi akcjonariuszami spółki są Grzegorz Stulgis z IPO30 Unipessoal LDA (ma 26,06 proc. walorów) i Janusz Żebrowski (15,68 proc.).
Dołącz do dyskusji: W górę przychody Fabrity Holding. Agencje K2 i K2 Precise na sprzedaż