Przychody Brand24 w pierwszym półroczu 2023 r. wzrosły o ponad jedną czwartą
Wyniki finansowe Brand24 w pierwszych 6 miesiącach roku poprawiły się skokowo na wszystkich poziomach rachunku - podała spółka. Przychody w raportowanym okresie wyniosły 13,1 mln zł, czyli o 27 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku.
Brand24, posiadający narzędzia do globalnego monitorowania mediów społecznościowych, w pierwszych półroczu bieżącego roku wypracował 13,1 mln zł przychodów, czyli o 27 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2022 r. To głównie efekt znacznej poprawy kluczowych wskaźników operacyjnych firmy - podano w komunikacie.
Wzrost przychodów przy jednoczesnej dyscyplinie kosztowej zaowocował znacznym zwiększeniem generowanych przez spółkę zysków. Od stycznia do czerwca br. Brand24 miał 2,7 mln EBIT wobec 1,4 mln zł rok wcześniej, EBITDA wzrosła w tym czasie o 55 proc. do 4 mln zł. Trzykrotnie skoczył zysk netto, kształtując się na poziomie 2,83 mln zł.
- Strategia skupienia na coraz większych klientach przynosi efekty, a dostajemy nadal sygnały, że technologia i nowe funkcje, które oferujemy, są radykalnie poniżej kwot, z którymi typowo klienci utożsamiają takie produkty, jak nasz. To daje wiarę, że możemy walczyć o utrzymanie dynamicznych wzrostów przez kolejne lata – mówi Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24.
Wzrosty Brand24
Na koniec pierwszego półrocza 2023 roku spółka zanotowała wzrost MRR (miesięczne powtarzalne przychody) o 22 proc. r/r, do 2,11 mln zł (493 tys. dol.). Poza przychodami uzyskiwanymi z narzędzia Brand24 spółka zarabia również na nowych produktach - Insights24 oraz aplikacji Media Monitoring na platformie Semrush Marketplace. Produkty te w pierwszej połowie 2023 roku wygenerowały łącznie 660 tys. zł przychodu.
Również o 22 proc. w ujęciu rocznym zwiększyło się ARPU (średni przychód na klienta) wyniosło na koniec czerwca 550 zł (128 dol.). Jednocześnie w omawianym okresie ARPU na nowych klientach urosło do poziomu 658 zł (128 dol.).
- Wzrosty to zasługa przesuwania naszego portfolio w stronę marek średniej i dużej wielkości, ale również fenomenalnej pracy każdego z działów naszej organizacji. Marketing zanotował rekordowe półrocze pod względem ilości rejestracji. Sprzedaż i obsługa wykorzystują nowe techniki, poprawiając efektywność i dbając o konwersję. IT wnosi więcej zmian i nowości produktowych, niż kiedykolwiek w historii tej firmy. Zaawansowane funkcje analityczne, nowe możliwości porównań marek, to tylko niektóre z ostatnich wdrożeń. Sztuczna inteligencja objawia się nie tylko w nowościach produktowych, ale ulepsza efektywność całej organizacji. Tworzymy jeszcze lepsze rzeczy, za które klienci są skłonni płacić więcej. A wdrażamy je szybciej niż kiedykolwiek – wyjaśnia Michał Sadowski.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.
Dołącz do dyskusji: Przychody Brand24 w pierwszym półroczu 2023 r. wzrosły o ponad jedną czwartą