SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Change Serviceplan dołącza do przetargu reklamowego Play

Agencja Change Serviceplan, należąca do Group One została zaproszona do trwającego przetargu na obsługę reklamową marki sieci komórkowej Play (P4). Dołączyła do niego również agencja Saatchi&Saatchi (Publicis Groupe).

Sieć komórkowa Play prowadzi od początku listopada 2021 roku przetarg na kompleksową obsługę reklamową. Telekom poza potwierdzeniem informacji o tym procesie nie podaje żadnych szczegółów na temat jego trwania. Nie zdradza liczby i nazw zaproszonych do niego agencji.

Wiadomo, że uczestniczy w nim agencja Grandes Kochonos, która obsługuje reklamowo Play od 2010 roku. Nieoficjalnie mówi się, że o budżet telekomu walczą również agencje Red8 i 2012 Agency.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że teraz - w trakcie procesu przetargowego - została do niego "doproszona" agencja Change Serviceplan należąca do grupy komunikacyjnej Group One. Oficjalnie przedstawiciele agencji nie skomentowali nam tych doniesień.

W przetargu ma brać również agencja Saatchi&Saatchi należąca do Publicis Groupe. Gdy przed miesiącem mówiono, że agencja ta zrezygnowała z udziału w przeglądzie Playa, otrzymaliśmy oficjalne zaprzeczenie z Publicis Groupe informujące, że Saatchi&Saatchi w ogóle w tym przetargu nie startowała "ze względu na obecne zobowiązania wobec klientów".

Teraz, na pytanie o "powrót" Saatchi&Saatchi do tego postępowania otrzymaliśmy od działu PR Publicis Groupe krótką odpowiedź, w której nie zaprzeczono wprost informacjom o udziale tej agencji w przetargu reklamowym Playa:  "Bez komentarza, w sprawie toczących się postępowań, prawo do wypowiedzi ma tylko organizator".

Celebryci w centrum uwagi Play

Od wielu lat kampanie reklamowe marki Play oparte są na konwencji, w której punkt sprzedażowy z Barbarą Kurdej-Szatan i Maciejem Łagodzińskim odwiedzają różni celebryci. To m.in. Kuba Wojewódzki oraz Dawid Kwiatkowski, a wcześniej m.in. Adam Małysz, Anna Mucha, Martyna Wojciechowska, Roksana Węgiel.

Od kilku tygodni pojawiają się spekulacje, że Play zamierza zerwać dotychczasową współpracę z Barbarą Kurdej-Szatan, po jej negatywnym komentarzu na temat Straży Granicznej odnoszącym się do sytuacji migrantów na granicy Polski z Białorusią.

W noworocznej kampanii marki nie ma już Barbary Kurdej-Szatan. - Nasze reklamy występują w kilku odsłonach, są wersje z udziałem obu naszych sprzedawców, tylko z jednym ze sprzedawców (na przykład ostatnia reklama z Anną Muchą), bez udziału sprzedawców - koncentrujące się na aspekcie sprzętowym (smartfony, czy inne urządzenia towarzyszące ofertom), a od września mamy jeszcze naszego doradcę, który pojawia się w reklamach z rozwiązaniami dla domu - wyjaśnia tę zmianę Ewa Sankowska-Sieniek, kierowniczka biura prasowego Play.

Operator ma też zastanawiać się nad zmianą dotychczasowej strategii marketingowej i komunikacji opartej na reklamach z udziałem celebrytów. Operator do tych doniesień się jednak nie ustosunkowuje.

W pierwszej połowie 2021 r. P4, operator sieci telekomunikacyjnej Play, zanotował 3,636 mld zł przychodów sprzedażowych, 1,7 mld zł zysku EBITDAaL i 5,3 mld zł zysku netto. Zysk netto wynika głównie ze sfinalizowania przez telekom w kwietniu br. sprzedaży za 6,7 mld zł swojej infrastruktury pasywnej firmie On Tower Poland, w której 60 proc. udziałów ma Cellnex Telecom, a 40 proc. Grupa Iliad.

Dołącz do dyskusji: Change Serviceplan dołącza do przetargu reklamowego Play

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Leon
Nareszcie, reklam Playa nie da się oglądać.
odpowiedź
User
serio mówię
NAWET CZARNA, PUSTA PLANSZA wydaje się być ciekawszą formą promocji niż przymus oglądania tej inteligentnej inaczej "dziołchy" zwanej dla żartu- aktorką.
odpowiedź
User
nedd
nareszcie może w końcu skończy się wspieranie języka nienawiści i hejtu Barbary Kurdej Szatan wobec wojska polskiego, polskich obywateli i klientów sieci Play
odpowiedź