“Przepis na życie” pokonuje filmy i seriale konkurencji
Nowy serial TVN “Przepis na życie” ogląda w niedziele średnio 3,06 mln widzów, czyli więcej niż gromadzą w tym czasie konkurencyjne telewizje. Produkcja ma jednak słabsze wyniki niż TVN notowała w tym paśmie rok temu.
“Przepis na życie” nadawany jest w niedziele o 21.25, czyli tuż po show “X Factor”. Udział serialu w grupie 4+ wynosi 20,87 proc., co daje emitującego go stacji pozycję lidera – wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Drugie miejsce zajmuje w tym czasie TVP 2, pokazująca filmy fabularne, osiągając udział na poziomie 17,77 proc. Trzecia jest TVP 1 (też filmy; 17,43 proc.), a czwarty - Polsat (“Kości”; 14,79 proc.).
W grupie komercyjnej, czyli wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat, udział “Przepisu” jest nieco wyższy i wynosi 22,99 proc. Drugie miejsce tutaj także zajmuje TVP 2 (19,84 proc. udziału), ale trzeci jest Polsat (17,48 proc.).
W analogicznym okresie ub.r. widownia TVN w paśmie emisji serialu była wyższa. Kanał śledziło bowiem 4,29 mln widzów, a jego udział wynosił odpowiednio 27,85 proc. i 23,89 proc. W tym czasie trwały jeszcze wydania “Tańca z gwiazdami”, który był programem z dłuższymi odcinkami niż emitowany obecnie w jego paśmie “X Factor”.
Z danych telemetrycznych wynika, że “Przepis” śledzą głównie kobiety, widzowie po 25. roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
“Przepis na życie” to obyczajowa opowieść o trzydziestoparoletniej Ance, której świat załamał się w ciągu jednego dnia – straciła pracę, a jej mąż odszedł do innej. Sens życia na nowo bohaterka odnajduje w swojej pasji - gotowaniu. W serialu grają m.in. Magdalena Kumorek, Piotr Adamczyk, Borys Szyc, Edyta Olszówka i Maja Ostaszewska, a autorką scenariusza jest Agnieszka Pilaszewska.
Widownia “Przepisu na życie” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
06-03-2011 | 2 932 816 | 20,05% | 22,55% |
13-03-2011 | 2 836 428 | 19,96% | 21,46% |
20-03-2011 | 3 408 814 | 23,52% | 24,66% |
27-03-2011 | 3 053 929 | 20,01% | 23,20% |
Średnia | 3 057 444 | 20,87% | 22,99% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Przepis na życie | 3 057 444 | 20,87% | 22,99% |
TVP 2 | 2 600 073 | 17,77% | 19,84% |
TVP 1 | 2 549 533 | 17,43% | 13,79% |
Polsat | 2 162 787 | 14,79% | 17,48% |
Profil widowni produkcji
Profil | TVN | ADH % | AFF |
Płeć | Mężczyźni | 34,88% | 72 |
Kobiety | 65,12% | 126 | |
Wiek | 4-9 | 1,95% | 33 |
10-15 | 4,10% | 60 | |
16 - 19 | 3,24% | 58 | |
20 - 24 | 4,29% | 55 | |
25 - 29 | 10,82% | 122 | |
30 - 34 | 9,58% | 116 | |
35 - 39 | 8,76% | 119 | |
40 - 44 | 10,31% | 161 | |
45 - 49 | 6,74% | 98 | |
50 - 54 | 9,22% | 115 | |
55 - 59 | 10,62% | 137 | |
60+ | 20,37% | 101 | |
Wlk. miasta | Wieś | 26,04% | 67 |
< 50 tys. | 25,70% | 107 | |
50-100 tys. | 12,31% | 143 | |
100-200 tys. | 10,17% | 126 | |
> 200 tys. | 25,77% | 128 | |
Zawód | Top management | 13,52% | 156 |
Pracownicy średniego szczebla | 23,14% | 154 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,73% | 94 | |
Emeryci | 26,34% | 103 | |
Inni | 18,28% | 60 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 36,92% | 82 |
Średnie | 37,61% | 127 | |
Wyższe | 19,42% | 155 | |
Inne | 6,06% | 48 |
Dołącz do dyskusji: “Przepis na życie” pokonuje filmy i seriale konkurencji
Może to taki bonus? Jak siada fabuła, to zawsze można sobie urządzić quiz, kto zapamięta więcej reklamowanych marek ;)