Przeglądarki internetowe: Chrome w górę w Polsce i na świecie
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w grudniu 2018 r. ponownie zanotowała wzrost udziału w globalnym rynku. Po czterech z rzędu miesiącach zakończonych spadkiem aplikacja Google zyskała także w Polsce.
Z danych StatCounter wynika, że w grudniu ub.r. Chrome miał w skali globalnej 62,39 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 61,77 proc. w listopadzie.
Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała spadek z 15,09 proc. do 14,61 proc. rynkowego udziału, a na trzecim Firefox, ze wzrostem z 4,92 proc. do 4,99 proc. Top 5 zamykają aplikacje UC Browser (spadek z 4,22 proc. do 4,19 proc.) i Opera (spadek z 3,15 proc. do 3,13 proc.).
Tymczasem w Polsce Chrome także zanotował wzrost i oczywiście cały czas jest zdecydowanym liderem. Przeglądarka Google, która wcześniejsze cztery miesiące kończyła spadkami, miała w grudniu ub.r. 76,95 proc. udziału w naszym rynku, wobec 76,51 proc. w listopadzie.
Daleko w tyle za Chrome są w naszym kraju konkurencyjne przeglądarki: Firefox (wzrost z 7,69 proc. do 7,82 proc.), Samsung Internet (wzrost z 4,49 proc. do 4,51 proc.), Opera (spadek z 4,02 proc. do 3,75 proc.) oraz Safari (spadek z 2,57 proc. do 2,42 proc.).
Dołącz do dyskusji: Przeglądarki internetowe: Chrome w górę w Polsce i na świecie