Przeglądarki internetowe: Chrome zyskuje w Polsce, a na świecie lekko w dół - rywale daleko w tyle
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w maju 2019 r. zanotowała niewielki spadek udziału w globalnym rynku. Zyskała natomiast w Polsce.
Z danych StatCounter wynika, że w maju br. Chrome miał w skali globalnej 62,7 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 62,8 proc. w kwietniu.
Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 15,83 proc. do 15,89 proc. rynkowego udziału, a na trzecim Firefox - ze wzrostem z 4,86 proc. do 5,07 proc.
Top 5 zamykają aplikacje Samsung Internet (spadek z 3,5 proc. do 3,38 proc.) i UC Browser (wzrost z 3,11 proc. do 3,16 proc.).
W Polsce Chrome zanotował wzrost i cały czas jest zdecydowanym liderem. Przeglądarka Google miała w maju br. 78,34 proc. udziału w naszym rynku, wobec 77,71 proc. w kwietniu.
Daleko w tyle za Chrome pozostają w naszym kraju konkurencyjne przeglądarki: Firefox (spadek z 6,86 proc. do 6,66 proc.), Samsung Internet wzrost z 5,2 proc. do 5,25 proc.), Opera (spadek z 3,86 proc. do 3,73 proc.) oraz Safari (spadek z 2,46 proc. do 2,21 proc.).
Dołącz do dyskusji: Przeglądarki internetowe: Chrome zyskuje w Polsce, a na świecie lekko w dół - rywale daleko w tyle