SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Przegląd Sportowy” stracił najwięcej, tylko “SE” zyskał

W marcu br. spadła sprzedaż prawie wszystkich największych dzienników ogólnopolskich w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku. Najwięcej stracił "Przegląd Sportowy”, a wzrost zanotował jedynie “Super Express”.

Liderem rankingu nadal pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W marcu br. średnia sprzedaż ogółem tego dziennika wyniosła 403 166 egz., czyli zanotował on spadek o 9,07 proc. w stosunku do marca ub.r. - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na miejscu drugim uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora) z wynikiem 272 063 egz., co oznacza spadek o 11,66 proc. Trzecią lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 175 351 egz., czyli większą o 1,85 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten jako jedyny zanotował wzrost w zestawieniu.
 
Poza podium pozostaje „Rzeczpospolita” (Presspublica), której sprzedaż ogółem zmniejszyła się w marcu br. o 4,57 proc. i wyniosła 106 143 egz.

Największy spadek w rankingu zanotował zajmujący szóste miejsce “Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). W trzecim miesiącu br. sprzedawał się on w nakładzie 44 954 egz., co dało wynik o 12,02 proc. niższy niż w marcu ub.r.

Tytułmarzec
Wirtualnemedia.pl20112010
ZKDPŚredni nakład
jednorazowy
Rozpow. płatne
razem
Sprzedaż
ogółem
Średni nakład
jednorazowy
Rozpow. płatne
razem
Sprzedaż
ogółem
Fakt557 963403 166403 157606 564443 390443 390
Gazeta Wyborcza418 578311 550272 063447 956339 230307 969
Super Express296 705176 031175 351302 094172 664172 164
Rzeczpospolita181 631134 709106 143190 191141 592111 227
DGP132 157100 05178 018142 769103 26587 217
Przegląd Sportowy85 38744 97344 95495 92151 09751 097
Puls Biznesu20 61718 07913 49121 99418 57714 033
Parkiet14 8347 8835 32415 5197 7465 718


 
Porównując dane z marca br. do danych z lutego widać, że spadki sprzedaży zanotowały wszystkie dzienniki. Najbardziej (o 5,56 proc.) zmalała sprzedaż ogółem “Przeglądu Sportowego”.

Tytuł2011
Wirtualnemedia.plmarzecluty
ZKDPŚredni nakład
jednorazowy
Rozpow. płatne
razem
Sprzedaż
ogółem
Średni nakład
jednorazowy
Rozpow. płatne
razem
Sprzedaż
ogółem
Fakt557 963403 166403 157563 083413 718413 718
Gazeta Wyborcza418 578311 550272 063427 427313 381279 699
Super Express296 705176 031175 351300 364179 791179 111
Rzeczpospolita181 631134 709106 143195 513137 160110 296
DGP132 157100 05178 018129 937100 15581 569
Przegląd Sportowy85 38744 97344 95486 87547 60347 603
Puls Biznesu20 61718 07913 49120 62518 24413 619
Parkiet14 8347 8835 32414 7357 9015 357

 


Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelach umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
 

Dołącz do dyskusji: “Przegląd Sportowy” stracił najwięcej, tylko “SE” zyskał

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fuj
Nawet tyłek podcieram velvetem, a nie jakąś wyborczą. Nie kupuję wyborczej, nie kupuję/nie słucham mediów agory, nie klikam w reklamy na gazeta.pl i nie odpalam newsów złożonych ze slajdów. W żadnym badaniu mediów nie przyznam się do zwracania uwagi na Agorę. Nie wspieram produktów reklamowanych w AMS. Precz z GW!
odpowiedź
User
Dr. H
Coż... znów efekt zmęczenia tuskopropagandą.
odpowiedź
User
zmierziony ;-)
autor też wybiórczej nie lubi, bo daje tytuł o największej stracie GW, po czym bezrefleksyjnie oznajmia, że najwyższy spadek odnotował Przegląd Sportowy. Dlaczego o mediach piszą ludzie nie posiadający podstawowego warsztatu dziennikarskiego? Wyuczeni na fakcie itp. szukają sensacji kierują swoje denerwujące poziomem newsy do ludzi, którzy w tym siedzą. Sam chyba zrezygnuję z newslettera wirtualnych. Mierzi mnie manipulowanie statystykami dla klikalności. Żenujące.
odpowiedź