“Przegląd Sportowy” stracił najwięcej, tylko “SE” zyskał
W marcu br. spadła sprzedaż prawie wszystkich największych dzienników ogólnopolskich w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku. Najwięcej stracił "Przegląd Sportowy”, a wzrost zanotował jedynie “Super Express”.
Liderem rankingu nadal pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W marcu br. średnia sprzedaż ogółem tego dziennika wyniosła 403 166 egz., czyli zanotował on spadek o 9,07 proc. w stosunku do marca ub.r. - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na miejscu drugim uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora) z wynikiem 272 063 egz., co oznacza spadek o 11,66 proc. Trzecią lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 175 351 egz., czyli większą o 1,85 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten jako jedyny zanotował wzrost w zestawieniu.
Poza podium pozostaje „Rzeczpospolita” (Presspublica), której sprzedaż ogółem zmniejszyła się w marcu br. o 4,57 proc. i wyniosła 106 143 egz.
Największy spadek w rankingu zanotował zajmujący szóste miejsce “Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). W trzecim miesiącu br. sprzedawał się on w nakładzie 44 954 egz., co dało wynik o 12,02 proc. niższy niż w marcu ub.r.
Tytuł | marzec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2011 | 2010 | ||||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt | 557 963 | 403 166 | 403 157 | 606 564 | 443 390 | 443 390 |
Gazeta Wyborcza | 418 578 | 311 550 | 272 063 | 447 956 | 339 230 | 307 969 |
Super Express | 296 705 | 176 031 | 175 351 | 302 094 | 172 664 | 172 164 |
Rzeczpospolita | 181 631 | 134 709 | 106 143 | 190 191 | 141 592 | 111 227 |
DGP | 132 157 | 100 051 | 78 018 | 142 769 | 103 265 | 87 217 |
Przegląd Sportowy | 85 387 | 44 973 | 44 954 | 95 921 | 51 097 | 51 097 |
Puls Biznesu | 20 617 | 18 079 | 13 491 | 21 994 | 18 577 | 14 033 |
Parkiet | 14 834 | 7 883 | 5 324 | 15 519 | 7 746 | 5 718 |
Porównując dane z marca br. do danych z lutego widać, że spadki sprzedaży zanotowały wszystkie dzienniki. Najbardziej (o 5,56 proc.) zmalała sprzedaż ogółem “Przeglądu Sportowego”.
Tytuł | 2011 | |||||
Wirtualnemedia.pl | marzec | luty | ||||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt | 557 963 | 403 166 | 403 157 | 563 083 | 413 718 | 413 718 |
Gazeta Wyborcza | 418 578 | 311 550 | 272 063 | 427 427 | 313 381 | 279 699 |
Super Express | 296 705 | 176 031 | 175 351 | 300 364 | 179 791 | 179 111 |
Rzeczpospolita | 181 631 | 134 709 | 106 143 | 195 513 | 137 160 | 110 296 |
DGP | 132 157 | 100 051 | 78 018 | 129 937 | 100 155 | 81 569 |
Przegląd Sportowy | 85 387 | 44 973 | 44 954 | 86 875 | 47 603 | 47 603 |
Puls Biznesu | 20 617 | 18 079 | 13 491 | 20 625 | 18 244 | 13 619 |
Parkiet | 14 834 | 7 883 | 5 324 | 14 735 | 7 901 | 5 357 |
Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelach umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: “Przegląd Sportowy” stracił najwięcej, tylko “SE” zyskał