Promocje, rabaty i zwrot gotówki najbardziej cenione w programach lojalnościowych
Zachęty finansowe stanowią główny powód, dla którego konsumenci uczestniczą w prowadzonych przez sklepy programach lojalnościowych - wynika z badania Nielsena.
67 proc. badanych na świecie uczestniczących w programach lojalnościowych przyznaje, że robi to tylko aby zdobyć darmowe produkty lub rabaty.
Respondenci w każdym z regionów najbardziej cenią sobie zachęty finansowe. Nieco ponad połowa (51 proc.) ogółu badanych, a aż 62 proc. w Europie, wśród trzech najbardziej wartościowych korzyści wymienia obniżki cen.
Mniejszy odsetek badanych w skali globalnej (45 proc.) wskazuje na rabaty lub zwrot gotówki, przy czym są one popularniejsze od obniżek w Ameryce Północnej (49 proc. vs. 46 proc.) i Ameryce Łacińskiej (48 proc. vs. 47 proc.).
Mniej ważne, ale także cenione przez uczestników programów lojalnościowych, są benefity niezwiązane bezpośrednio z pieniędzmi, takie jak punkty (22 proc.), wyłączny dostęp do określonego towaru (15 proc.) oraz wyższy priorytet usługi (12 proc.).
Niefinansowe zachęty bardziej od starszych konsumentów cenią sobie młodsi odbiorcy. Przykładowo na wyższy priorytet usługi wskazuje 15 proc. "Millenialsów", czyli ponad dwukrotnie więcej niż w grupach "Baby Boomers" i "Silent Generation" (po 6 proc.). "Millenialsi" zdecydowanie częściej cenią sobie także spersonalizowane produkty oraz działalność charytatywną.
Badanie pokazało także, że 81 proc. uczestników programów lojalnościowych na świecie oczekuje, aby były one bardziej elastyczne, czyli dawały korzyść niezależnie od tego czy zakup został dokonany w tradycyjnym sklepie, na stronie internetowej, czy w aplikacji mobilnej.
Badanie "Nielsen Global Loyalty-Sentiment Survey" zostało przeprowadzone przez firmę Nielsen w dniach 1-23 marca 2016 r. na grupie ponad 30 tys. internautów z 63 państw w regionie Azji i Pacyfiku, Europie, Ameryce Łacińskiej, regionie Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryce Północnej, reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć.
Dołącz do dyskusji: Promocje, rabaty i zwrot gotówki najbardziej cenione w programach lojalnościowych