Promocje cenowe najbardziej przekonują do produktów FMCG
Dwie trzecie Polaków do zakupu konkretnych produktów FMCG przekonują promocje cenowe – wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Znacznie mniej skuteczne marketingowo są zwiększona gramatura i gratisowe produkty.
64 proc. Polaków decyduje się na kupno określonych produktów FMCG (zarówno spożywczych, jak i niespożywczych), jeśli są one objęte promocjami cenowymi – pokazuje badanie przeprowadzone przez Euro RSCG 4D oraz ARC Rynek i Opinia. Zwiększona gramatura produktu ma wpływ na decyzję zakupową 15 proc. osób, a dodatkowa rzecz gratisowo dołączona do towaru – dla 14 proc. Natomiast przyciągający sposób ekspozycji artykułów FMCG na półkach jest najważniejszy w tym kontekście dla co dwudziestego konsumenta.
Z kolei akcje z udziałem hostess jako oczekiwaną formę promocji w punktach sprzedaży wskazuje tylko 7 proc. ankietowanych. Znacznie więcej osób chce, żeby takim działaniom towarzyszyły samplingi lub prezentacje produktu na przykuwających uwagę stoiskach. Atrakcyjne opakowania artykułów FMCG wskazuje w tym kontekście tylko 4 proc. ankietowanych.
Jednocześnie badanie pokazało, że różne materiały POS mają odmienną skuteczność w promowaniu konkretnych produktów FMCG. W przypadku olejów jadalnych 28 proc. respondentów pozytywnie ocenia reklamujące je ekspozycje na końcówkach regałów, a tylko 1 proc. – tzw. wyspy promocyjne.
Ogółem 60 proc. Polaków robiących duże zakupy dla domu korzysta z przygotowanej wcześniej listy potrzebnych produktów. Co ciekawe, zdecydowanie częściej postępują w ten sposób mężczyźni niż kobiety. Jednak taka lista stanowi tylko generalną wytyczną i w wielu przypadkach faktycznie zakupy wyraźnie różnią się od planowanych.
Badanie skuteczności działań reklamowych w punktach sprzedaży zostało przeprowadzone przez agencję Euro RSCG 4D przy współpracy z ARC Rynek i Opinia na przełomie 2009 i 2010 roku. Objęło ono dwie wiodące sieci hipermarkeów w Polsce, a oparte zostało na kombinacji metod ilościowych (wywiady entry/exit w sklepach i obserwacja nieuczestnicząca) oraz jakościowych (badanie Vision Tracking IDI). Respondenci wypełnili ponad 6 tys. deklaracji zakupu lub faktycznych zakupów artykułów z zakresu FMCG.
Dołącz do dyskusji: Promocje cenowe najbardziej przekonują do produktów FMCG
http://okazyjni.pl/kupon-2283_Tanie+suplementy+diety!.htm