Promocja polskiej muzyki
Radio Wawa promuje młode polskie zespoły
Radio Wawa wraz z warszawskim Centrum Wola Park przeprowadziło akcję mającą na celu wsparcie początkujących zespołów.
Grupa Braxton zwyciężyła w sms-owym plebiscycie przeprowadzonym przez stacje na zespół, który wystąpi 13 marca przed koncertem gwiazdy - Reni Jusis w Centrum Handlowym Wola Park w Warszawie. Przez 10 dni, słuchacze mieli, wysyłając sms-y, zdecydować, którego z młodych wykonawców chcą zobaczyć i usłyszeć na żywo. W konkursowe szranki stanęli obok grupy Braxton, zespoły - Vir i Aspirine.
Grupa Braxton pochodzi z Warszawy. W tej chwili jest w trakcie nagrywania swojego debiutanckiego albumu. Serca słuchaczy podbili własną, rytmiczną wersją wielkiego hitu Lady Pank "Sztuka Latania".
-Zaskoczyła nas spora liczba głosów słuchaczy - mówi Dyrektor Radio Wawa Jarosław Paszkowski - Różnica pomiędzy ilością głosów na poszczególne zespoły była bardzo niewielka. Obiecujemy, że będziemy powtarzać tego typu akcje, bo jak widać są one potrzebne".
Młodzi artyści narzekają na bardzo ograniczone możliwości przebicia się. Większość dużych stacji radiowych nie chce promować nowych zespołów.
"Zależy nam, aby polski rynek muzyczny cały czas się rozwijał, dlatego dajemy szansę debiutantom" - dodaje Robert Kilen, prezenter porannego programu i jeden z pomysłodawców akcji.
"Do tej pory największym naszym sukcesem jest odkrycie i doprowadzenie do podpisania kontraktu płytowego grupy VIR z Universal Music Polska - mówi Michał Żołądkowski - szef muzyczny stacji. - "Debiutancka płyta zespołu już w dniu premiery rozeszła się w ponad tysiącu egzemplarzach. Obecnie jest to najlepiej sprzedający się debiutancki album w Polsce. Inni debiutanci, których piosenki można znaleźć na antenie WAWY to m.in. Aspirine, Taxi i Lord."
Dołącz do dyskusji: Promocja polskiej muzyki