„Pytanie na śniadanie” ma lepsze wyniki od „Dzień dobry TVN”. Oba programy ze spadkami
Poranny program TVP2 „Pytanie na śniadanie” śledzi średnio 407 tys. widzów. Z kolei widownia „Dzień dobry TVN” plasuje się na poziomie 373 tys. oglądających - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Oba serwisy od ponad tygodnia rozpoczynają się wcześniej niż dotychczas.
Telewizja TVN postanowiła od 31 sierpnia br. emitować morning-show „Dzień dobry TVN” o godz. 7.30, a więc o 30 minut wcześniej niż w sezonie 2018/2019. Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska podczas konferencji ramówkowej nformował, że zmiana ta ma mieć wpływ na lepszą oglądalność morning-show - cykl TVN dotychczas startował 5 minut później, niż konkurencyjne „Pytanie na śniadanie” TVP2. Wraz ze zmianą pasma emisji „Dzień dobry TVN” zyskało również nową scenografię oraz oprawę. Dodatkowo od początku nowego sezonu do grona prowadzących morning-show dołączyli nowi prowadzący - Małgorzata Ohme i Filip Chajzer (zastąpili Magdę Mołek i Marcina Mellera).
Po tym, jak TVN postanowił emitować „Dzień dobry TVN” 30 minut wcześniej, TVP podjęła decyzję o rozpoczynaniu konkurencyjnego „Pytanie na śniadanie” o 40 minut wcześniej niż dotychczas - a więc o godz. 7.15. - Nikt nie wyprzedzi Telewizji Polskiej. Jeżeli TVN zrobi „Dzień dobry TVN” o 6.00, to my zrobimy „Pytanie na śniadanie” o 5.45. Dlatego nie ma sensu ścigania się na siłę z TVP - komentował tę decyzję Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. „Pytanie na śniadanie” o nowej porze zadebiutowało w poniedziałek, 2 września br.
„Pytanie na śniadanie” wygrywa z „Dzień dobry TVN”
W okresie od 2 do 10 września br. średnia oglądalność „Pytania na śniadanie” (emisja w TVP2 codziennie o godz. 7.15) wyniosła 407 tys. osób przy 9,69 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+ - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Program miał o 42 tys. widzów mniej niż rok wcześniej, kiedy zaczynał się 40 minut później.
Konkurencyjne „Dzień dobry TVN” (emisja codziennie o godz. 7.30 w TVN) w analizowanym okresie przyciągało przed telewizory średnio 373 tys. widzów, co przełożyło się na 8,47 proc. udziału (magazyn ten zmienił pasmo emisji 31 sierpnia, ale ze względu na ujednolicenie zestawienia z „Pytaniem na śniadanie” uwzględniono jego wyniki od 2 września).
Rok wcześniej magazyn TVN śledziło 409 tys. widzów przy udziale wynoszącym 9,55 proc. Oznacza to spadek wynoszący 36 tys. oglądających.
Oba programy względem analogicznego okresu rok wcześniej zanotowały również spadki średnich rynkowych udziałów. 1-minutowy zasięg „Pytania na śniadanie” pomimo wydłużenia pasma spadł. W tym ujęciu wzrost RCH 1 min zanotowało „Dzień dobry TVN”.
Grupa 16-49 dla „Dzień dobry TVN”, oba magazyny ze wzrostami
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w analizowanym okresie lepiej wypadł magazyn „Dzień dobry TVN”, który miał 196 tys. widzów (o 5 tys. oglądających więcej względem analogicznego okresu rok wcześniej).
Drugie było tutaj „Pytanie na śniadanie”, którego wynik zwiększył się o 24 tys. do 168 tys. oglądających.
W tej grupie wiekowej oba magazyny zanotowały wzrosty rynkowych udziałów.
Dane oglądalności dla grupy 16-59.
Najchętniej oglądany odcinek „Pytania na śniadanie” pokazano 8 września (śledziło go 514 tys. widzów), a „Dzień dobry TVN” - również 8 września (685 tys.).
Dołącz do dyskusji: „Pytanie na śniadanie” ma lepsze wyniki od „Dzień dobry TVN”. Oba programy ze spadkami