SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Problemy z odwołanym lotem. Można złożyć skargę na linie lotnicze albo pośrednika

W czasie pandemii koronawirusa pasażerski ruch lotniczy nad Polską praktycznie zamarł. Teraz pasażerowie mają kłopot z uzyskaniem zwrotu pieniędzy, szczególnie ci, którzy dokonali rezerwacji na stronie pośrednika lub w biurze agenta turystycznego.

Fot. Pixabay Fot. Pixabay

Europejskie Centrum Konsumenckie otrzymuje dużo zgłoszeń od osób, które zarezerwowały bilety lotnicze u pośrednika, a teraz nie mogą doprosić się o zwrot pieniędzy. Niedoszli pasażerowie są często odsyłani od pośrednika do linii lotniczych i odwrotnie.

Z relacji konsumentów wynika, że dopominając się o zwrot pieniędzy od linii lotniczej, są proszeni o podanie adresu e-mail użytego w czasie dokonywania rezerwacji, pośrednicy jednak nie chcą go udostępnić klientom. Niektórzy pośrednicy zamiast zwrotu pieniędzy proponują voucher, są też tacy, którzy żądają opłaty za kontakt z przewoźnikiem.

Jak przypomina Europejskie Centrum Konsumenckie, zgodnie z unijnym rozporządzaniem 216/2014 w przypadku odwołania lotu pasażerowie powinni otrzymać zwrot od linii lotniczej. Sytuacja komplikuje się, gdy zamieszany jest w nią pośrednik. Praktyka pokazuje, że zwroty najczęściej wykonywane są to samą metodą, jaką nastąpiła płatność. Linia lotnicza na kartę pośrednika, ten natomiast na konto klienta.

Eksperci radzą więc, aby klienci kontaktowali się jednocześnie z liniami lotniczymi i pośrednikiem. Jeżeli po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej z pośrednikiem i linią, pasażerowie nie otrzymają zwrotu, skargę na zagranicznego przewoźnika można złożyć do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. ECK Polska należy do sieci ECC, która od 15 lat pomaga konsumentom w sporach transgranicznych w sposób bezpłatny i pozasądowy.

Od środy 17 czerwca br. zniesiony został zakaz lotów międzynarodowych z Polski, a od 1 czerwca można podróżować samolotami na terenie Polski.

autor:
2020-06-17

Dołącz do dyskusji:

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl