“Prime” wrócił na rynek jako miesięcznik
Kierowany do mężczyzn magazyn “Prime” wrócił na rynek. Wydawanie zawieszonego w ub.r. tytułu przejęła warszawska Grupa Mediator Media. Nowy “Prime” ma charakter lifestylowo-reportażowy.
- Taki profil to nowość na polskim rynku pism męskich. Ale uważamy, że mężczyźni są wybredni. Wymagają jakościowego dziennikarstwa, które poszerza horyzonty i nie kłóci się z ich inteligencją. I harmonijnie może się to łączyć z elementami lifestyle’u takimi jak motoryzacja, moda, zdrowie, czy seks. A nawet kuchnia - tłumaczy Grzegorz Wilczek, wydawca i nowy redaktor naczelny „Prime”.
W magazynie są teraz przekrojowe materiały o charakterze cywilizacyjnym, biznesowym czy kulturalnym. W pierwszym numerze znalazły się m.in. historie polskich korespondentów wojennych i islamskich zabójstw honoru na Zachodzie. Liczy on 118 stron.
Tytuł ma nowy zespół redakcyjny. Zastępcą redaktora naczelnego “Prime” został Zbigniew Domaszewicz, ostatnio freelancer, a wcześniej wieloletni dziennikarz “Gazety Wyborczej”. Wśród współpracowników pisma są m.in. Rafał Kostrzyński, Judyta Sierakowska i Milena Rachid Chehab, dziennikarz związani w przeszłości m.in. z „Przekrojem”.
“Prime” zmienił też cykl wydawniczy z kwartalnego na miesięczny. Ukazuje się w cenie 9,90 zł i nakładzie 65 tys. egz. - Liczymy na sprzedaż na poziomie 40 proc. nakładu - mówi nam Wilczek. Magazyn kupić można w punktach sprzedaży prasy, a dodatkowo kilka tys. pierwszego numeru zostało rozesłane w ramach darmowej prenumeraty, “Prime” dostępny jest też w sieci kawiarni Coffee Heaven.
Wydawca planuje kampanię reaktywowanego pisma, która obejmie telewizję, internet oraz tytuły prasowe, z którymi współpracuje.
“Prime” zadebiutował w czerwcu 2009 roku, wydawała go wtedy spółka Prime Media, a jego redaktorem naczelnym był Ryszard Bałys. Po ukazaniu się pięciu wydań, jesienią ub.r. tytuł został zawieszony. Wydawca tłumaczył tę decyzję problemem ze zdobywaniem reklam i z przebiciem się do domów mediowych.
Grupa Mediator Media została utworzona w 2001 roku, zaczynała od wydawania gazet ogłoszeniowych „Auto 1” i „Urlop 1”. Obecnie współpracuje z kilkunastoma tytułami prasy lifestylowej i branżowej, wspomagając je w sprzedaży reklam.
Dołącz do dyskusji: “Prime” wrócił na rynek jako miesięcznik