Prezes UPC: nie boimy się konkurencji
- Nie boimy się konkurencji, bo to oznacza, że musimy oferować takie usługi, by klienci byli zadowoleni i nie decydowali się na zmianę operatora – mówi prezes UPC Polska Simon Boyd. W tym roku sieć planuje postawić na rozwój wprowadzonych ostatnio usług.
Po telewizji cyfrowej uruchomionej w 2008 roku, w zeszłym roku UPC Polska udostępniła klientom w czterech miastach internet z prędkością ponad 100 Mb/s, a pod koniec roku w Warszawie wprowadziła także wideo na żądanie. Simon Boyd, prezes UPC Polska w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, nie ujawnia, kiedy usługa VoD ma być rentowna. - Nie chcę mówić o szczegółach naszych inwestycji. Mogę jedynie podkreślić, że jest to większa inwestycja, niż wprowadzenie superszybkiego internetu szerokopasmowego – podkreśla Boyd.
Bieżący rok UPC zamierza poświęcić właśnie rozwojowi obu tych usług i poszerzaniu ich zasięgu o kolejne miasta. Nadal zwiększać ma się także zasięg telewizji cyfrowej, z której korzysta już ponad 200 tys. abonentów. Prezes UPC zdradza, że jedna druga z nich posiada dekodery z dyskiem twardym, zaś jedna czwarta abonentów telewizji cyfrowej ogląda programy w wysokiej rozdzielczości.
Oferta telewizji cyfrowej ma być też poszerzana o nowe kanały, w tym stacje w jakości HD, których UPC oferuje obecnie osiem, mniej od swoich głównych konkurentów. - Rozmowy z nadawcami nie zawsze są proste, szczególnie jeśli chodzi o sprawy finansowe, co widać na przykładzie innych operatorów, wycofujących z oferty niektóre kanały sportowe – mówi Boyd, podkreślając, że stacje HD są zbyt drogie, a sieć emitując je dodatkowo ponosi koszty zakupu dekoderów czy sprzętu do stacji czołowej. - Chcemy mieć dużo więcej w ofercie HD, ale nie kosztem podnoszenia cen, bo klienci się na to nie zgodzą – podkreśla prezes UPC.
Obecnie sieci kablowe coraz częściej stają się wirtualnymi operatorami telefonii komórkowej. Ostatnio jako MVNO wystartowała Inea, a wcześniej Aster – główny konkurent UPC w stolicy. Simon Boyd ujawnia, że również UPC może pójść w tym kierunku. Najpierw jednak sieć wprowadzi najprawdopodobniej internet mobilny, ale prezes nie zdradza na razie, kiedy to nastąpi. - Wszystko będzie zależeć od rozmów i biznes planu – mówi.
Przeczytaj cały wywiad z prezesem UPC Polska
Dołącz do dyskusji: Prezes UPC: nie boimy się konkurencji
Mieszkańcy np.Bydgoszczy w tym szczególnie Wyżyn od dawna oczekują rozszerzenia oferty programowej UPC o TVP Sport. Osiedlowa telewizja kablowa(zdecydowanie tańsza od UPC) ten program oferuje a znając upodobania sportowe sąsiadów w większości rezygnuję oni z UPC przechodząc do konkurencji, oferującej TVP Sport. Wynika to z zamiłowania np. do sportu żużlowego i prowadzonych tam relacji z meczów. Brak zainteresowania UPC programem TVP Sport pogłębią najbliższe mistrzostwa świata w piłce nożnej, które wg informacji prasowych (o ile się potwierdzą) będą transmitowane wyłącznie przez TVP Sport. Jest dla UPC moment do zastanowienia. W tym temacie występowałem wielokrotnie do UPC, ale bez rezultatu. Ja korzystając z trzech usług UPC poczekam jeszcze 6 miesięcy a potem wypowiadam umowę. Przypuszczam, że uczyni to również wielu innych dotychczasowych klientów UPC.