Prezent na walentynki ma być "idealny" i "wspaniały"
Internauci piszący w sieci o walentynkowych upominkach, chętnie dodają do nich określenia "idealny" i "wspaniały" - pokazuje analiza tekst mining Havas Media Group.
Havas Media Group postanowił sprawdzić, w jakich kontekstach internauci wyszukują haseł związanych z walentynkowymi prezentami. Posłużyła do tego analiza semantyczna.
– Tekst mining służy nam do wyciągania insajtów konsumenckich na danych. To jedno z podstawowych badań data driven w budowaniu strategii komunikacji. Jako internauci kochamy tematy związane z prezentem walentynkowym, co widać w wielkości bazy danych, którą analizowaliśmy. Jakościowa analiza, kiedy schodzimy na poziom badania szczegółowych fraz, pokazuje ogromne zaangażowanie piszących - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Wiola Łada-Szewczenko, head of DBI & Ecselis w Havas Media Group.
Prezent na walentynki, ale jaki?
W top 10 zestawień najczęstszych haseł ze słowem prezent widzimy, że w grudniu jest on "świąteczny" i "wymarzony". Sytuacja jest inna w styczniu, gdzie w zestawienie wchodzą dwa określenia – "wyjątkowy" oraz "fajny". W walentynki prezent staje się najczęściej "wspaniałym" w opisywanych przez internautów postach.
O prezencie w lutym pisze się najczęściej "idealny". Internauci często szukają pomysłu na najlepszy upominek. Chcą też, by prezent był trafiony, "super" czy "dobry" - pokazuje analiza Havas Media Group.
A co internauci definiują jako nietrafiony prezent? Analiza Havas Media Group pokazuje, że zmienia się to w zależności od miesiąca - na Mikołajki i pod choinkę najbardziej nietrafionym upominkiem okazuje się gra. Na walentynki zaś zegarek, buty i perfumy.
– Jakościowa analiza, kiedy schodzimy na poziom badania szczegółowych fraz, pokazuje ogromne zaangażowanie piszących. Jeżeli średnio w postach o markach wykorzystujemy do 20 przymiotników, tak w temacie walentynkowych upominków jest ich o 50% więcej – ocenia dla Wirtualnemedia.pl Wiola Łada-Szewczenko.
W przeprowadzonym badaniu określone zostały kluczowe frazy, a następnie wykorzystując metody statystyki i eksploracji danych odkryte zostały zależności pomiędzy zmiennymi. Źródło: SentiOne, bez Twittera, wypowiedzi bez artykułów, wyszukiwane hasła: prezent, prezentu, prezentowi, prezentem, prezencie, prezenty, prezentów, prezentom, prezentami, prezentach. Zakres danych: październik 2018 – luty 2019
Dołącz do dyskusji: Prezent na walentynki ma być "idealny" i "wspaniały"