Prawie połowa profili na Facebooku to skupiska "brudów"
Niemal połowa profili użytkowników na Facebooku to skupiska „brudów” generowanych samodzielnie przez członków portalu oraz ich znajomych - wynika z danych aplikacji „Wypierz Fejsa” przygotowanej przez Euro RSCG Digital.
Niemal połowa (47%) spośród 5855 przebadanych profili użytkowników jest zabrudzona nieodpowiednimi wpisami zawierającymi wulgarne, kontrowersyjne bądź dwuznaczne wyrażenia, które w określonym kontekście mogą zostać uznane za nieprzyzwoite.
W pierwszej trójce najczęściej pojawiających się na polskim Facebooku słów-brudów znalazły się takie wyrazy jak „zajebisty”, „impreza” oraz „kurwa”.
Analiza wykazała, że to kobiety dominują zarówno wśród „brudzących” użytkowników (55,53% kobiet do 44,47% mężczyzn), jak i zdecydowanie częściej niż mężczyźni mają „zabrudzone” profile (63,68% do 36,32%).
Chęć „brudzenia” profili wzrasta wraz z początkiem tygodnia, osiągając punkt kulminacyjny w czwartek, kiedy generowanych jest ponad 15% wszystkich pojawiających się na Facebooku słów-brudów.
Uruchomioną w styczniu br. aplikację „Wypierz Fejsa” oraz analizę pochodzących z niej danych użytkowników przygotowała agencja Euro RSCG Digital dla marki 5aSec. Aplikacja została wyposażona w słownik zawierający ponad 1000 słów uznanych za wulgarne, kontrowersyjne lub dwuznaczne. Te tzw. słowa-brudy wyszukiwane są na profilach użytkowników Facebooka korzystających z aplikacji. Dane, na których oparto powyższą analizę, pochodzą z okresie styczeń-marzec 2012 r.
Dołącz do dyskusji: Prawie połowa profili na Facebooku to skupiska "brudów"