SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Amerykańska prasa drukowana traci czytelników. Sprzedaż w dół o 12 procent

W ciągu roku drukowana prasa w USA straciła 12 procent czytelników – wynika z danych Alliance for Audited Media. Najbardziej dotknięte zostały „Philadelphia Inquirer” i „Tampa Bay Times”, zaś najwyższe nakłady zachowały „Wall Street Journal”, „New York Times” i „USA Today”.

W ostatnim czasie amerykański segment tradycyjnej prasy spotyka się z rosnącymi kłopotami biznesowymi. Według niedawnych prognoz PwC, w nadchodzących latach będą zacierać się różnice pomiędzy prasą cyfrową, a drukowaną pod względem przychodów reklamowych. Według analityków w 2026 roku w USA wydatki na reklamy w tytułach cyfrowych staną się wyższe, niż w wypadku gazet drukowanych.

Nakłady na równi pochyłej

Niekorzystne prognozy potwierdzaj w coraz większym stopniu liczby. Np. te, podane przez serwis Press Gazette na podstawie danych Alliance for Audited Media (AAM). Wynika z nich, że w okresie od marca 2021 do marca 2022 r. nakłady największych dzienników wydawanych w USA spadły w sumie o 12 proc.

„The Wall Street Journal” i „The New York Times” utrzymują największy dzienny nakład w USA. Oba tytuły zanotowały jednak spadki sprzedaży (odpowiednio o 11 i 9 proc.). „USA Today”, wydawany przez Gannetta utrzymuje trzecią pozycję, ale jest bliski spadku nakładu poniżej „Washington Post” Jeffa Bezosa.

Warto jednak zauważyć, że obecny nakład „USA Today” (159 233 egzemplarze) spadł do około jednej trzeciej poziomu sprzed pandemii (486 579 egzemplarzy). W okresie do marca 2022 r. sprzedaż tytułu zmniejszyła się o 13 proc.

„New York Post”, należący do News Corp, okazał się jedną z najbardziej odpornych na spadki  sprzedaży amerykańskich gazet. Wyprzedził „Los Angeles Times” i stał się piątą co do wielkości gazetą codzienną w USA, z nakładem 146 649 egzemplarzy, który spadł o 2 proc. w ciągu analizowanego roku.

Czytaj także: Gannett przechodzi restrukturyzację. Nowe oddziały i szefowie

Najlepszym dziennikiem pod względem wyników rok do roku jest „Florida's Villages Daily Sun”. Jego średni nakład w okresie sześciu miesięcy do marca 2022 r. wzrósł o 3 proc. do 49 183 egzemplarzy. Po raz pierwszy gazeta ta znalazła się w rankingu Press Gazette w Top 25.

Według analityków na sukces Daily Sun w wersji drukowanej składa się kilka czynników, w tym szybki wzrost liczby potencjalnych odbiorców. Uważa się, że The Villages, społeczność emerytów na Florydzie, była najszybciej rozwijającym się obszarem metropolitalnym USA w latach 2010-2020.

Czytaj także: Koniec drukowanego „Komputer Świata”, RASP stawia na jego serwis internetowy

Wydawca gazety zachował podejście print-first dla starszych czytelników. Gazeta jest tania. Codzienne wydanie kosztuje 1 dol., ale ponad 90 proc. nakładu pochodzi z prenumeraty, która kosztuje zaledwie 88 dol. rocznie.

„Tampa Bay Times”, który w 2020 r. stał się gazetą o dwóch wydaniach tygodniowych, oraz „Philadelphia Inquirer” to dwa tytuły, które osiągnęły najgorsze wyniki w badanym okresie. Średni środowy nakład „Tampa Bay Times” spadł o 26 proc. do 102 266 egzemplarzy, a Inquirera o 20 proc. do 61 180 egzemplarzy.

Dołącz do dyskusji: Amerykańska prasa drukowana traci czytelników. Sprzedaż w dół o 12 procent

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zespół tourette
To samo będzie w Polsce, więc wójt z Pcimia kupił za nasze pieniądze zdychajacą kurę
0 0
odpowiedź
User
a
bo tam nie ma co czytać, a że droga to ludzie wypinają się na te bzdury i gloryfikowanie kolorowych przestępców.
0 0
odpowiedź
User
haha
te gazety to lewizna level hard. Nic dziwnego, że normalni rezygnują.
0 0
odpowiedź