Poznań tłumaczy: dopiero zaczynamy prace nad nową strategią komunikacji
Przedstawiciele gabinetu prezydenta Poznania zabrali głos w sprawie nowej strategii marketingowej tego miasta. Strategia nie jest jeszcze przesądzona, start prac nad nią zaplanowano na koniec lipca.
Od kilku dni media informują, że Poznań będzie miał nową strategię promocji, której daleko będzie do działań prowadzonych przez miasto w zakresie promocji przez ostatnie lata. Dotychczasowe miasto „know-how” ma zastąpić miasto „green & water”. Plany te dość ostro krytykują marketingowcy zajmujący się m.in. marketingiem miast (przeczytaj te komentarze).
Przedstawiciele władz Poznania w odpowiedzi na doniesienia mediów zaprezentowali oficjalne stanowisko prezydenta miasta w tym temacie. Przekazali, że dotychczasowa strategia promocji miasta wyznaczała perspektywę działań do roku 2016, a w budżecie na br. zostały zaplanowane środki na jej aktualizację. Poznański magistrat z końcem lipca rozpocznie prace nad przygotowaniem założeń do tego.
Poinformowali też, że na tym etapie nie został jeszcze wybrany podmiot, któremu zostanie to zadanie powierzone, a w planach jest przeprowadzenie w tym zakresie m.in. badań i konsultacji społecznych.
Jednym z elementów aktualizowanej strategii będzie system identyfikacji wizualnej, który poddany zostanie analizie efektywności. Dopiero gotowy dokument określający strategię promocji miasta określi ewentualne zmiany w jego logotypie marketingowym i określi cele dalszych działań.
Nie ujawniono jednak, jak długo potrwają prace nad nową strategią promocji miasta.
Dołącz do dyskusji: Poznań tłumaczy: dopiero zaczynamy prace nad nową strategią komunikacji