„Postaw na milion” poprawia wynik Dwójki
Po pierwszych trzech odcinkach drugi sezon teleturnieju „Postaw na milion” ma więcej widzów niż programy nadawane w TVP 2 w tym samym paśmie przed rokiem. Show daje stacji trzecie miejsce w rynku telewizyjnym.
Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność drugiej edycji programu po pierwszych trzech wydaniach wynosi 1,78 mln widzów, a udział kształtuje się na poziomie 15,09 proc. (w grupie wszystkich widzów) i 13,64 proc. (grupa 16-49 lat).
Dla porównania przed rokiem o tej porze Dwójkę śledziło 1,55 mln widzów przy udziale na poziomie 12,55 proc. i 12,8 proc. Natomiast wiosenna edycja „Postaw na milion” po pierwszych czterech odcinkach miała oglądalność na poziomie 1,78 mln (12,13 i 10,45 proc. udziału).
W paśmie emisji teleturnieju największą popularnością cieszy się oferta TVN (21,55 proc. udziału w grupie 4+), który emituje „Fakty” wraz z wiadomościami sportowymi i prognozą pogody oraz program „Uwaga!”. Drugie miejsce zajmuje Jedynka z bajkami dla dzieci oraz „Wiadomościami” i udziałem 17,71 proc. Za Dwójką, na czwartym miejscu uplasował się Polsat (11,33 proc. udziału), gdzie również emitowane są w tym czasie serwisy informacyjne - „Wydarzenia”, „Sport”, prognoza pogody oraz serial komediowy „Daleko od noszy”.
„Postaw na milion” najchętniej oglądają kobiety, osoby powyżej 55 roku życia, emeryci oraz posiadacze wykształcenia podstawowego.
W każdym odcinku programu, opartego na formacie „Money Drop”, bierze udział dwóch dobrze znających się uczestników (są to np. członkowie rodziny, przyjaciele czy znajomi z pracy), którzy stają do gry jako drużyna. Zanim usłyszą pierwsze pytanie, otrzymują milion złotych w gotówce. Aby zatrzymać wygraną muszą prawidłowo odpowiedzieć na osiem pytań z różnych kategorii. Teleturniej produkuje Endemol Polska, a prowadzi go Łukasz Nowicki.
Widownia „Postaw na milion” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
17-09-2011 | 1 675 755 | 15,10% | 13,27% |
24-09-2011 | 1 635 235 | 13,69% | 11,55% |
01-10-2011 | 2 022 117 | 16,44% | 16,07% |
Średnia | 1 778 472 | 15,09% | 13,64% |
Oglądalność teleturnieju na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN | 2 539 120 | 21,55% | 23,26% |
TVP1 | 2 086 085 | 17,71% | 13,64% |
TVP2 | 1 778 472 | 15,09% | 13,64% |
Polsat | 1 335 411 | 11,33% | 9,74% |
Profil widowni „Postaw na milion”
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 41,32% | 86 |
Kobiety | 58,68% | 113 | |
Wiek | 4-9 | 2,36% | 40 |
10-15 | 4,96% | 73 | |
16 - 19 | 2,58% | 46 | |
20 - 24 | 4,58% | 58 | |
25 - 29 | 4,57% | 51 | |
30 - 34 | 5,19% | 63 | |
35 - 39 | 4,05% | 55 | |
40 - 44 | 4,94% | 77 | |
45 - 49 | 8,34% | 121 | |
50 - 54 | 7,60% | 94 | |
55 - 59 | 11,63% | 150 | |
60+ | 39,19% | 194 | |
Wlk. Miasta | Wieś | 44,35% | 113 |
< 50 tys. | 23,69% | 99 | |
50-100 tys. | 6,53% | 76 | |
100-200 tys. | 9,28% | 115 | |
> 200 tys. | 16,14% | 80 | |
Zawód | Top management | 2,83% | 33 |
Pracownicy średniego szczebla | 10,37% | 69 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 17,36% | 87 | |
Emeryci | 48,90% | 190 | |
Inni | 20,54% | 67 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 60,79% | 135 |
Średnie | 24,62% | 83 | |
Wyższe | 7,27% | 58 | |
Inne | 7,32% | 58 |
Dołącz do dyskusji: „Postaw na milion” poprawia wynik Dwójki