Portalowe wideo: traci WP.tv, mocno w górę Pudelek.tv i Kafeteria.tv, agonia Tosiewytnie.pl
Wśród serwisów wideo z treściami redakcyjnymi należących do głównych portali zdecydowanymi liderami są WP.tv i Pudelek.tv (oba należą do Grupy Wirtualna Polska). Ten drugi, podobnie jak Kafeteria.tv, osiągnął w ostatnich miesiącach duże wzrosty odwiedzalności, natomiast praktycznie zamarło Tosiewytnie.pl.
We wrześniu br. WP.tv odwiedziło 2,34 mln użytkowników, którzy wykonali w serwisie 10,79 mln odsłon, a każdy spędził średnio 10:20 minuty, natomiast Pudelek.tv zanotował 2,22 mln użytkowników, 13,21 mln odsłon i 13:45 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Są to zdecydowanie najpopularniejsze polskie serwisy wideo z treściami redakcyjnymi. Na kolejnych miejscach znalazły się Interia.tv - z 898,7 tys. odwiedzających, 3,9 mln odsłon i 11:40 minuty na przeciętnego użytkownika we wrześniu - oraz Kafeteria.tv - z 713,9 tys. odwiedzających, 2,27 mln odsłon i średnio 7:16 minuty spędzane przez użytkownika. Ranking zamyka Gazeta.tv, która zanotowała 86,5 tys. użytkowników, 224,4 tys. odsłon i 3:33 minuty na przeciętnego użytkownika.
Warto zaznaczyć, że portale wiele materiałów wideo (własnej produkcji i pozyskiwanych z agencji informacyjnych) umieszczają przy tekstach w różnych działach. Niektórzy wydawcy zrezygnowali nawet z osobnych witryn agregujących takie treści, np. Grupa Onet zamknęła serwis Onet.tv już ponad dwa lata temu.
Ogółem z treści audio i wideo najwięcej internautów korzysta na stronach Grupy Onet - RASP i Grupy WP (odpowiednio: 4,92 i 4,22 mln użytkowników we wrześniu br.), a najdłużej robią to w serwisach i aplikacjach Grupy Interia i Grupy Allegro - RASP (10:52 i 15:56 godziny na przeciętnego użytkownika we wrześniu).
Serwisy wideo portali horyzontalnych we wrześniu 2014 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
wp.tv | 2 339 150 | 10 794 978 | 1 361 505 | 00:10:20 | 10,75% |
pudelek.tv | 2 224 850 | 13 212 931 | 2 900 112 | 00:13:45 | 10,22% |
interia.tv | 898 699 | 3 897 906 | 143 432 | 00:11:40 | 4,13% |
kafeteria.tv | 713 867 | 2 273 495 | 297 989 | 00:07:16 | 3,28% |
gazeta.tv | 86 553 | 224 179 | 21 629 | 00:03:33 | 0,40% |
W skali roku WP.tv zanotowała spory spadek odwiedzalności. Serwis stracił 754,9 tys. użytkowników (to 24,4 proc. w dół) i 7,8 mln odsłon (41,9 proc. w dół), a czas przypadający na przeciętnego odwiedzającego zmalał o 3:26 minuty (czyli o 24,9 proc.).
Za to mocno wzrosły statystyki serwisów Pudelek.tv i Kafeteria.tv. Pierwszy zyskał w skali roku 1,08 mln użytkowników i 7,09 mln odsłon (to 94,2 i 115,9 proc. w górę), a drugi - 544,7 tys. użytkowników i 1,82 mln odsłon (to aż 545 i 407 proc. w górę). Na obu stronach wielokrotnie wydłużył się też średni czas spędzany przez użytkowników.
Wzrosty odwiedzalności tych dwóch witryn wynikają w dużym stopniu z tego, że od maja br. ich materiały są prezentowane na stronie głównej portalu WP.pl - co opisywaliśmy już we wrześniu (przeczytaj szczegóły).
Interia.tv i Gazeta.tv notują stabilne wyniki. Pierwszy serwis w ostatnim roku osiągnął niewielkie wzrosty liczby użytkowników i odsłon, a drugi - nieznaczne spadki.
Serwisy wideo portali horyzontalnych rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | wrzesień 2014 | wrzesień 2013 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
wp.tv | 2 339 150 | 10 794 978 | 00:10:20 | 3 094 070 | 18 598 068 | 00:13:46 |
pudelek.tv | 2 224 850 | 13 212 931 | 00:13:45 | 1 145 461 | 6 119 514 | 00:02:44 |
interia.tv | 898 699 | 3 897 906 | 00:11:40 | 802 148 | 3 788 947 | 00:12:12 |
kafeteria.tv | 713 867 | 2 273 495 | 00:07:16 | 169 145 | 448 593 | 00:01:40 |
gazeta.tv | 86 553 | 224 179 | 00:03:33 | 92 593 | 235 385 | 00:04:12 |
Z zestawienia wypadło natomiast Tosiewytnie.pl, które przed rokiem było wiceliderem wśród analizowanych serwisów - we wrześniu ub.r. miało 1,33 mln użytkowników, 4,72 mln odsłon i 13:52 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika. Jednak na początku br. w serwisie przestały być zamieszczane nowe materiały, wskutek czego jego odwiedzalność gwałtownie spadła do minimalnego poziomu. Jeszcze w styczniu br. witryna zanotowała 952,7 tys. użytkowników i 3,06 mln odsłon, natomiast w lutym - 182,2 tys. użytkowników i 549,6 tys. odsłon, a w marcu i kolejnych miesiącach - poniżej 200 tys. odsłon.
Jesienią br. pracę w Grupie Wirtualna Polska zakończył zarządzający m.in. Tosiewytnie.pl Łukasz Skalik (przeczytaj o nim więcej). - Nie planujemy rozwoju tego serwisu w najbliższym czasie - informuje pytana o plany wobec Tosiewytnie.pl Marta Czartoryska-Żak, wiceprezes ds. marketingu i komunikacji w Grupie WP.
Dołącz do dyskusji: Portalowe wideo: traci WP.tv, mocno w górę Pudelek.tv i Kafeteria.tv, agonia Tosiewytnie.pl