SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Portalowe wideo: traci WP.tv, mocno w górę Pudelek.tv i Kafeteria.tv, agonia Tosiewytnie.pl

Wśród serwisów wideo z treściami redakcyjnymi należących do głównych portali zdecydowanymi liderami są WP.tv i Pudelek.tv (oba należą do Grupy Wirtualna Polska). Ten drugi, podobnie jak Kafeteria.tv, osiągnął w ostatnich miesiącach duże wzrosty odwiedzalności, natomiast praktycznie zamarło Tosiewytnie.pl.

We wrześniu br. WP.tv odwiedziło 2,34 mln użytkowników, którzy wykonali w serwisie 10,79 mln odsłon, a każdy spędził średnio 10:20 minuty, natomiast Pudelek.tv zanotował 2,22 mln użytkowników, 13,21 mln odsłon i 13:45 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Są to zdecydowanie najpopularniejsze polskie serwisy wideo z treściami redakcyjnymi. Na kolejnych miejscach znalazły się Interia.tv - z 898,7 tys. odwiedzających, 3,9 mln odsłon i 11:40 minuty na przeciętnego użytkownika we wrześniu - oraz Kafeteria.tv - z 713,9 tys. odwiedzających, 2,27 mln odsłon i średnio 7:16 minuty spędzane przez użytkownika. Ranking zamyka Gazeta.tv, która zanotowała 86,5 tys. użytkowników, 224,4 tys. odsłon i 3:33 minuty na przeciętnego użytkownika.

Warto zaznaczyć, że portale wiele materiałów wideo (własnej produkcji i pozyskiwanych z agencji informacyjnych) umieszczają przy tekstach w różnych działach. Niektórzy wydawcy zrezygnowali nawet z osobnych witryn agregujących takie treści, np. Grupa Onet zamknęła serwis Onet.tv już ponad dwa lata temu.

Ogółem z treści audio i wideo najwięcej internautów korzysta na stronach Grupy Onet - RASP i Grupy WP (odpowiednio: 4,92 i 4,22 mln użytkowników we wrześniu br.), a najdłużej robią to w serwisach i aplikacjach Grupy Interia i Grupy Allegro - RASP (10:52 i 15:56 godziny na przeciętnego użytkownika we wrześniu).

Serwisy wideo portali horyzontalnych we wrześniu 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

wp.tv

2 339 150

10 794 978

1 361 505

00:10:20

10,75%

pudelek.tv

2 224 850

13 212 931

2 900 112

00:13:45

10,22%

interia.tv

898 699

3 897 906

143 432

00:11:40

4,13%

kafeteria.tv

713 867

2 273 495

297 989

00:07:16

3,28%

gazeta.tv

86 553

224 179

21 629

00:03:33

0,40%


W skali roku WP.tv zanotowała spory spadek odwiedzalności. Serwis stracił 754,9 tys. użytkowników (to 24,4 proc. w dół) i 7,8 mln odsłon (41,9 proc. w dół), a czas przypadający na przeciętnego odwiedzającego zmalał o 3:26 minuty (czyli o 24,9 proc.).

Za to mocno wzrosły statystyki serwisów Pudelek.tv i Kafeteria.tv. Pierwszy zyskał w skali roku 1,08 mln użytkowników i 7,09 mln odsłon (to 94,2 i 115,9 proc. w górę), a drugi - 544,7 tys. użytkowników i 1,82 mln odsłon (to aż 545 i 407 proc. w górę). Na obu stronach wielokrotnie wydłużył się też średni czas spędzany przez użytkowników.

Wzrosty odwiedzalności tych dwóch witryn wynikają w dużym stopniu z tego, że od maja br. ich materiały są prezentowane na stronie głównej portalu WP.pl - co opisywaliśmy już we wrześniu (przeczytaj szczegóły).

Interia.tv i Gazeta.tv notują stabilne wyniki. Pierwszy serwis w ostatnim roku osiągnął niewielkie wzrosty liczby użytkowników i odsłon, a drugi - nieznaczne spadki.

Serwisy wideo portali horyzontalnych rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

wrzesień 2014

wrzesień 2013

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

wp.tv

2 339 150

10 794 978

00:10:20

3 094 070

18 598 068

00:13:46

pudelek.tv

2 224 850

13 212 931

00:13:45

1 145 461

6 119 514

00:02:44

interia.tv

898 699

3 897 906

00:11:40

802 148

3 788 947

00:12:12

kafeteria.tv

713 867

2 273 495

00:07:16

169 145

448 593

00:01:40

gazeta.tv

86 553

224 179

00:03:33

92 593

235 385

00:04:12


Z zestawienia wypadło natomiast Tosiewytnie.pl, które przed rokiem było wiceliderem wśród analizowanych serwisów - we wrześniu ub.r. miało 1,33 mln użytkowników, 4,72 mln odsłon i 13:52 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika. Jednak na początku br. w serwisie przestały być zamieszczane nowe materiały, wskutek czego jego odwiedzalność gwałtownie spadła do minimalnego poziomu. Jeszcze w styczniu br. witryna zanotowała 952,7 tys. użytkowników i 3,06 mln odsłon, natomiast w lutym - 182,2 tys. użytkowników i 549,6 tys. odsłon, a w marcu i kolejnych miesiącach - poniżej 200 tys. odsłon.

Jesienią br. pracę w Grupie Wirtualna Polska zakończył zarządzający m.in. Tosiewytnie.pl Łukasz Skalik (przeczytaj o nim więcej). - Nie planujemy rozwoju tego serwisu w najbliższym czasie - informuje pytana o plany wobec Tosiewytnie.pl Marta Czartoryska-Żak, wiceprezes ds. marketingu i komunikacji w Grupie WP.

Dołącz do dyskusji: Portalowe wideo: traci WP.tv, mocno w górę Pudelek.tv i Kafeteria.tv, agonia Tosiewytnie.pl

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gfg
WP to dno
odpowiedź
User
mikelos
Tosiewytnie - dziecko Skalika po jego wywaleniu nagle okazało się "kulawe i ślepe" :)
odpowiedź
User
2 piętro
...pisali "życzliwi" nieudacznicy, że teraz lepiej będzie, że wzrosty będą i że to nie Skalika zasługa była. O losie słodki! Jak tu człowieka niszczyć, jak statystyki nie kłamią?
odpowiedź