Ponad 7 mln zł zapłaci Gdańsk za promocję przez piłkarzy Lechii Gdańsk
Urząd Miasta Gdańska podpisał umowę z klubem piłkarskim Lechia Gdańsk, na mocy której będzie on do 16 grudnia br. promować miasto w ramach udziału w rozgrywkach Ekstraklasy piłki nożnej mężczyzn. Wartość kontraktu opiewa na kwotę blisko 7,2 mln zł netto.
Władze Gdańska uzasadniają zawartą umowę z Lechią Gdańsk tym, że piłka nożna to zdecydowanie najpopularniejsza i najbardziej medialna dyscyplina sportowa ciesząca się niezmiennym zainteresowaniem zarówno w kraju jak i poza jego granicami, a wydatki poniesione na promocję przy okazji meczów piłkarskich przynoszą wielokrotne zwroty medialne i są doskonałą promocją miasta.
Dodają, że Lechia Gdańsk jest obecnie jednym z najlepszych zespołów piłkarskich w Polsce, jesienną cześć obecnego sezonu Lotto Ekstraklasy zakończyła jako lider rozgrywek. Mecze rozgrywane na stadionie w Letnicy przyciągają od kilku do ponad 20 tys. kibiców mieszkańców Gdańska i Pomorza. Transmisje tych meczów cieszą się też dużą popularnością w telewizji.
Przedstawiciele gdańskiego magistratu zapewniają, że dotychczasowe działania promocyjne, jakie klub świadczył dla miasta, przynosiły wielokrotnie większe zyski niż poniesione nakłady. Według analizy efektywności promocji medialnej Gdańska przez kluby sportowe występujące w sezonie 2017/2018 w najwyższych klasach rozgrywkowych przygotowanej przez firmę Startit Corporate Finance ekwiwalent medialny wygenerowany przez Lechię Gdańsk dla Miasta Gdańska osiągnął wartość ponad 63 mln zł netto.
W ramach zawartej właśnie umowy władz miasta z klubem przewidziano m.in. branding strojów zawodników, wewnętrzny branding na Stadionie Energa Gdańsk oraz emisję spotów reklamowych na telebimach i w telewizji stadionowej podczas meczów Ekstraklasy, a także obecność logo Gdańska w materiałach drukowanych, na oficjalnej stronie klubu oraz w mediach społecznościowych oraz podczas transmisji telewizyjnych.
Wartość zawartej umowy wynosi dokładnie 7 195 121, 95 zł netto.
Energia płaci Lechii 5,5 mln zł rocznie
Z przodu na koszulkach piłkarzy Lechii Gdańsk jest widoczne logo Grupy Energa, która od ponad dwóch lat jest sponsorem głównym klubu. Wartość obecnego rocznego kontraktu wynosi 5,5 mln zł netto.
We wrześniu ub.r. umowę sponsorską z Lechią o rok przedłużyła firma Cekol. Sponsorem głównym klubu jest też Grupa ETL, partnerami strategicznymi - miasto Gdańsk i Gdański Ośrodek Sportu, sponsorami premium - Totolotek i Cashback World, a partnerami - TAPI i Real Club Manager.
Według danych firmy Deloitte w 2017 roku Lechia Gdańsk zanotowała 40 mln zł przychodów.
Dołącz do dyskusji: Ponad 7 mln zł zapłaci Gdańsk za promocję przez piłkarzy Lechii Gdańsk