Ponad 200 proc. wzrost kanału Nickelodeon, Disney Channel liderem
Najpopularniejszym kanałem dziecięcym jest w 2010 r. Disney Channel, ale największy - ponad 200-proc. - wzrost udziału w rynku zanotował Nickelodeon.
W grupie wszystkich widzów Disney Channel jako jedyny kanał dziecięcy miał w okresie od stycznia do lipca br. powyżej 1 proc. udziału w rynku, a dokładnie 1,22 proc., po wzroście o 14,9 proc. względem analogicznego okresu ub.r. - wynika z danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement.
Na drugim miejscu znalazł się Disney XD, którego udział wzrósł o 4,9 proc. względem nadającego rok wcześniej w jego miejscu Jetixa i wyniósł 0,92 proc. Trzecią pozycję zajął Cartoon Network. Jego udział poszedł do góry o 6,9 proc. i ukształtował się na poziomie 0,9 proc.
Największy wzrost kolejny odnotowała zajmująca szóste miejsce w rankingu stacja Nickelodeon, która miała w analizowanym okesie br. udział wynoszący 0,32 proc. po wzroście aż o 203,9 proc.
Natomiast w dół poszybował najbardziej zamykający ranking Jetix Play. Kanał ten stracił 44,6 proc. udziału i zanotował wynik na poziomie 0,06 proc. Jetix Play w tym roku stopniowo tracił zasięg, zaś z końcem lipca zaprzestała nadawania całkowicie.
Wszyscy 4+ | ||||
Styczeń-lipiec | 2009 | 2010 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Disney Channel | 63 314 | 1,057 | 74 710 | 1,215 |
Disney XD / Jetix | 52 508 | 0,876 | 56 521 | 0,919 |
Cartoon Network | 50 301 | 0,839 | 55 178 | 0,897 |
MiniMini | 51 078 | 0,852 | 47 416 | 0,771 |
BBC CBeebies | 28 333 | 0,473 | 28 004 | 0,455 |
Nickelodeon | 6 159 | 0,103 | 19 242 | 0,313 |
Polsat JimJam | - | - | 13 510 | 0,220 |
Boomerang | 16 898 | 0,282 | 13 388 | 0,218 |
ZigZap/Hyper | 8 043 | 0,134 | 7 242 | 0,118 |
JetixPlay | 6 050 | 0,101 | 3 413 | 0,056 |
W grupie dzieci w wieku od 4 do 15 lat kolejność czołowych stacji dziecięcych była taka sama. Liderem także był Disney Channel, który miał 15,1-proc. wzrost i osiągnął aż 7,84 proc. udziału w rynku. Drugie miejsce należało do Disney XD (6,6 proc. udziału.), a trzecią lokatę zajęła stacja Cartoon Network, który miała 6,59 proc. udziału i zanotowała w tej grupie wzrost o 22,2 proc.
Również w tym zestawieniu zyskał najwięcej Nickelodeon – jego udział poszedł do góry aż o 206,4 proc. do 2,4 proc. Liderem spadku był zaś Jetix Play, którego wynik zmalał o 46,8 proc. do 0,33 proc.
4-15 | ||||
Styczeń-lipiec | 2009 | 2010 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Disney Channel | 36 292 | 6,817 | 40 102 | 7,844 |
Disney XD | - | - | 33 767 | 6,605 |
Cartoon Network | 28 720 | 5,395 | 33 702 | 6,592 |
MiniMini | 23 437 | 4,402 | 22 302 | 4,362 |
Nickelodeon | 4 131 | 0,776 | 12 158 | 2,378 |
BBC CBeebies | 13 741 | 2,581 | 10 509 | 2,056 |
Boomerang | 8 995 | 1,690 | 6 415 | 1,255 |
Polsat JimJam | - | - | 6 201 | 1,213 |
ZigZap/Hyper | 4 366 | 0,820 | 3 458 | 0,676 |
JetixPlay | 3 277 | 0,615 | 1 674 | 0,327 |
Dołącz do dyskusji: Ponad 200 proc. wzrost kanału Nickelodeon, Disney Channel liderem