Polski eBay po nowemu
eBay.pl zaprezentował swoją nową odsłonę. Dziesiątki nowych funkcji zapewniają łatwy dostęp do światowego rynku online sprzedającym i kupującym.
Pełna wersja serwisu stawia go pod względem funkcjonalności na poziomie czołowych rynków firmy działających w takich krajach, jak Niemcy, Wielka Brytania czy Australia.
Dodano dziesiątki nowych funkcji, które zapewniają prosty i bezpieczny dostęp do światowego rynku on-line sprzedającym i kupującym, osobom prywatnym i instytucjom.
Zmiany w serwisie dotyczą praktycznie wszystkich elementów wykorzystywanych do kupowania i sprzedawania. Oprócz nowych mechanizmów weryfikacji użytkowników (telefon, karta kredytowa, tradycyjny list) korzystający z serwisu otrzymali możliwość założenia własnego e-sklepu z własnym adresem internetowym (w ramach serwisu eBay), możliwość wycofania oferty kupna, rozbudowaną pomoc, czy funkcje zarządzania aukcjami.
Ponad 20 nowych narzędzi udostępnionych użytkownikom serwisu ma ułatwiać nawigację, obsługę aukcji, raportowanie, czy kontrolę on-line działań na stronach serwisu. Jedną z nowości jest również pasek eBay, który można zainstalować na przeglądarce Internet Explorer. Narzędzie to potrafi nadzorować stan operacji wykonywanych na stronach, przypominać o konkretnym zdarzeniu, a także zabezpieczać przed próbami przejęcia hasła do konta.
Wraz ze zmianami funkcjonalności eBay Polska zyskał nowego Dyrektora Generalnego. Jest nim młoda menedżer Alina Prawdzik, ściągnięta z koncernu Procter & Gamble.
- Nad nową wersją polskiego serwisu pracowano od kwietnia zeszłego roku w Niemczech, Polsce i Dolinie Krzemowej w USA. -Jest odpowiedzią na potrzeby polskich użytkowników, którzy oczekiwali od nas w pełni funkcjonalnej platformy - powiedziała Alina Prawdzik, Dyrektor Generalny eBay Polska. - Nowa jakość, którą powinni docenić zarówno kupujący, jak i sprzedający umożliwi im jeszcze lepsze wykorzystanie serwisu do handlu lokalnego i międzynarodowego.
Wyniki badań przedstawionych przez eBay’a 7 lutego br. na eBay European Small Business Summit w Brukseli dowodzą, że ponad 170 tys. osób w Europie traktuje eBay jako podstawowe lub dodatkowe źródło przychodów.
- Takich ludzi przybywa i w tym kontekście Polacy, znani z przedsiębiorczości, powinni potraktować możliwość rozpoczęcia działalności biznesowej na eBay’u jako ogromną szansę - twierdzi A. Prawdzik.
Zasady odpłatności nie ulegają zmianie – nadal korzystanie z serwisu będzie bezpłatne.
Założony w 1995 roku eBay jest międzynarodowym rynkiem on-line. W IV kwartale 2005r. posiadał 181 mln zarejestrowanych użytkowników z całego świata, był obecny na 33 rynkach, miał ponad 546 mln aukcji i ponad 50 tys. kategorii towarów. W ubiegłym roku osiągnął przychody na poziomie 4,55 mld USD co stanowiło 39 proc. wzrostu sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu 2004 r. (3,27 mld USD). Siedziba europejskiego eBaya znajduje się w Bernie (Szwajcaria). W latach 2001-2004 przychody osiągały średnio 126 proc. wzrostu i w 2004 r. zamknęły się liczbą 947 mln USD. Na rynku europejskim liczba zarejestrowanych użytkowników wynosi obecnie około 50 mln.
Dołącz do dyskusji: Polski eBay po nowemu