SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polska ma coraz lepszą markę

Polska wchodzi do elity krajów, które mogą się poszczycić najlepszą marką - wynika z Country Brand Index 2007, przeprowadzonego przez międzynarodową firmę konsultingową FutureBrand i agencję public relations Weber Shandwick.

Wśród 54 notowanych krajów świata znaleźliśmy się na 8 miejscu w kategorii "Wschodząca gwiazda". Najlepsza markę na świecie zachowała Australia, a za nią znalazły się Stany Zjednoczone i Wielka Brytania. Spośród krajów naszego regionu Europy ponownie uznanie w oczach specjalistów znalazły Węgry i Czechy zajmujące odpowiednio 2 i 3 miejsce w kategorii "Warte poniesionych wydatków". Po raz pierwszy i to od razu w trzech kategoriach znalazła się Rosja: 9 - "Wschodząca gwiazda", 8 - "Kultura i sztuka", 7 - "Historia". Jednak najlepsze oceny w naszym regionie zdobyła Chorwacja - numer jeden w kategorii "Wschodząca gwiazda".

"Wschodzące gwiazdy" to kraje, które w ciągu najbliższych 5 lat mają szansę stać się jednym z głównych kierunków wypraw turystycznych. Oprócz Chorwacji, Polski i Rosji w pierwszej dziesiątce znalazły się: Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kuba, Islandia i Argentyna. W rankingu Country Brand Index 2007 kraje są zestawiane w 22 kategoriach, na podstawie których tworzy się listę krajów posiadających najlepszą markę. Polska znalazła się w tym zestawieniu po raz pierwszy. Badanie jest prowadzone trzeci rok z rzędu.

W tworzeniu rankingu wzięło udział ponad 2 600 podróżników, turystów oraz ekspertów w dziedzinie turystyki i hotelarstwa z całego świata.

"Silna marka kraju pomaga w ugruntowaniu jego pozycji w każdym sektorze" - mówi Rina Plapler, Dyrektor Zarządzający FutureBrand. "W tegorocznym CBI dokładnie pokazaliśmy w jaki sposób kraje są postrzegane jako marki".

Kraje o najlepszej marce, 2007 CBI

1.

Australia

6.

Kanada

2.

Stany Zjednoczone

7.

Hiszpania

3.

Wielka Brytania

8.

Nowa Zelandia

4.

Francja

9.

Grecja

5.

Włochy

10.

Japonia


Tegoroczny raport CBI porusza szeroki wachlarz tematów istotnych dla podróżników i turystów - od marki kraju najbardziej zorientowanego na ochronę środowiska (Szwecja), do kraju w którym najchętniej prowadziliby działalność biznesową (USA).

"Reputacja marki kraju sama w sobie jest jej silną walutą. Wpływa ona na finansowe i biznesowe inwestycje, zrównoważony rozwój oraz dodatkowo wspiera sektor prywatny i detaliczny" - wyjaśnia Rene A. Mack, szef globalnego działu Tavel&Lifestyle w Weber Shandwick. "Odwiedzający kraj są najlepszą reklamą dla marki każdego kraju. Importują oni wszystkie doświadczenia zdobyte w danym kraju bezpośrednio do swoich domów, biur i społeczności, w których żyją. Ponadto, dokonują tego w najbardziej przekonujący sposób, poprzez marketing szeptany - word of mouth"

Kraje najlepsze w poszczególnych kategoriach: 2007 Country Brand Index

Idealne do robienia interesów

Stany Zjednoczone, Chiny, Wielka Brytania, Francja, Włochy

Przyjazne biznesmenom

Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Kanada, Irlandia, Francja

Warte zamiany podróży służbowej w turystyczną

Stany Zjednoczone, Australia, Włochy, Japonia, Tajlandia

Najlepsze do organizacji konferencji

Stany Zjednoczone, Szwajcaria, Niemcy, Singapur, Zjednoczone Emiraty Arabskie

Bogactwo kultury i sztuki

Włochy, Francja, Egipt, Indie, Wielka Brytania

Wyjątkowe

Nowa Zelandia, Chiny, RPA, Japonia, Tajlandia

Do plażowania

Malediwy, Tahiti, Wyspy Bahama, Australia, Dominikana

Przyjazne rodzinie

Dania, Kanada, Australia, Stany Zjednoczone, Szwecja

Bogata historia

Egipt, Włochy, Chiny, Grecja, Francja

Najlepsza baza hotelowa

Zjednoczone Emiraty Arabskie, Malediwy, Australia, Tahiti, Kanada

Najpiękniejsze krajobrazy

Nowa Zelandia, Australia, Malediwy, Kanada, RPA

Najbogatsze życie nocne

Hiszpania, Stany Zjednoczone, Brazylia, Tajlandia, Singapur

Najlepsze jedzenie

Francja, Włochy, Singapur, Japonia, Stany Zjednoczone

Do uprawiania sportu

Australia, Nowa Zelandia, Kanada, RPA, Stany Zjednoczone

Przyjaźni mieszkańcy

Australia, Kanada, Nowa Zelandia, Irlandia, Tajlandia

Najlepszy odpoczynek i relaks

Malediwy, Tahiti, Wyspy Bahama, Jamajka, Nowa Zelandia

Najbezpieczniejsze

Nowa Zelandia, Kanada, Szwecja, Dania, Szwajcaria

Na zakupy

Stany Zjednoczone, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Singapur, Włochy, Japonia

Warte swojej ceny

Tajlandia, Węgry, Czechy, Meksyk , Wietnam

Warto w nich zamieszkać

Kanada, Nowa Zelandia, Australia, Szwecja, Singapur


Metodologia
FutureBrand opracowało trzypoziomowy system ewaluacji służący do przygotowania rankingu marek krajów. Ranking obejmuje światowe badanie ilościowe, opinie ekspertów i odnośniki do odpowiednich statystyk dotyczących aktywów marek, ich rozwoju i ekspansji. Wynikiem tego jest unikalny system ewaluacji, będący podstawą rankingów. Ponad 2,600 respondentów z siedmiu krajów wzięło udział w badaniu dotyczącym podróżowania. Wśród uczestników uwzględniono kobiety i mężczyzn między 21 a 65 rokiem, którzy często podróżują (odbywają międzynarodowe biznesowe lub rekreacyjne podróże więcej niż raz w roku). W badaniu wzięło udział ponad 50 międzynarodowych ekspertów i profesjonalistów z sektora turystycznego, pisarzy, wydawców oraz analityków. W celu zapewnienia reprezentatywnego oraz zróżnicowanego wyniku, eksperci pochodzą z różnych regionów.

Dołącz do dyskusji: Polska ma coraz lepszą markę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl