Polska firma promuje się na Cannes Lions, paląc 500 mld dolarów (wideo)
Firma technologiczna Cosmose reklamuje swoją ofertę podczas festiwalu reklamowego Cannes Lions, wystawiając dwa kubiki z fałszywymi dolarami, z których jeden zostanie spalony, jako symbol nieefektywnych budżetów reklamowych.
Koncepcja akcji z dwoma kubikami fałszywych pieniędzy jest oparta na słynnym stwierdzeniu Johna Wanamakera, że połowa wydatków na reklamę to marnotrawstwo, tylko nie wiadomo która. Założyciele Cosmose zapowiadają, że na koniec festiwalu jeden z kubików zostanie spalony, co ma symbolizować zmarnowane budżety przeznaczone na nieefektywne działania marketingowe.
Na drugim kubiku znajduje się hashtag „#500bln”, a odwiedzający stoisko są zachęcani, żeby na Twitterze pisali, co zrobiliby z taką kwotą. Autor najciekawszego pomysłu dostanie kubik.
Zaczynającą właśnie działalność firmę Cosmose założyli i zarządzają Miron Mironiuk i Stan Magierski. Pierwszy poprzednio pracował jako digital data & connections director i doradca zarządu w DDB Warszawa, a drugi w Accenture. Obaj przekonują, że standardowe formaty reklamowe są przeżytkiem, ponieważ marketerzy płacą za w większości nieefektywne emisje ich reklam.
Dlatego szefowie Cosmose oferują nowy system reklamowy skierowany do sieci handlowych. Po zainstalowaniu kilku czujników iBeacon w swoich punktach sprzadaży (a także dodaniu odpowiedniego kodu do bannerów internetowych), będą wiedzieć, po obejrzeniu których reklam klienci odwiedzili ich sklepy, a także jakie zakupy zrobili. Warunkiem, na którym opiera się cała technologia, jest włączony bluetooth w telefonach komórkowych konsumentów.
Dołącz do dyskusji: Polska firma promuje się na Cannes Lions, paląc 500 mld dolarów (wideo)
Co dostanie??
Oj redakcja..., sybko, sybko. Duzo ryzu malo sos. Dobry Pan. Biała masa dobze sybko pracować...