Polska e-reklama 25 proc. w górę - 942 mln zł w I połowie br.
W I połowie br. na reklamę internetową wydano w Polsce 942 mln zł, czyli o 25,4 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z badania IAB AdEx. Na udziale w rynku zyskał SEM, a stracił display.
Od stycznia do czerwca br. internet odpowiadał za 62,5 proc. wzrostu całego rynku reklamowego w Polsce. - To półrocze było bardzo dobre dla reklamy online, co można traktować jako wyraźne odbicie po odczuwalnej jeszcze na początku ub.r. pierwszej fali globalnego kryzysu - komentuje Piotr Kowalczyk, prezes zarządu IAB Polska. - Spodziewamy się jednak, że począwszy od III kwartału br. wyniki będą zdecydowanie słabsze. Piętno na nich odciśnie bowiem kolejna fala kryzysu ekonomicznego, która powoduje, że część firm ogranicza budżety reklamowe. Mimo to trend polegający na rosnącym udziale internetu w całym torcie reklamowym powinien być kontynuowany - dodaje.
W skali roku wzrosły wydatki na wszystkie formy e-reklamowe - najbardziej w przypadku SEM (o 44 proc.) i e-mail marketingu (o 35 proc.), a nieco mniej w przypadku ogłoszeń (o 26 proc.) i reklam display (o 14 proc.). Przy czym udział wartościowy reklam display stopniowo maleje, za to działań SEM - rośnie.
Wśród mniej popularnych formatów o 66 proc. więcej niż rok wcześniej wydano na reklamę wideo.
Prawie 40 proc. wydatków na reklamę internetową w Polsce wciąż generują firmy z sektorów finansowego, motoryzacyjnego i telekomunikacyjnego.
Swoje budżety w tym zakresie najbardziej zwiększyły w skali roku firmy produkujące artykuły użytku domowego (tzw. chemia gospodarcza), farmaceutyki oraz odzież.
Raport IAB AdEx został przygotowany na zlecenie IAB Polska przez PwC w oparciu o dane otrzymane od 14 lipca do 10 listopada od najważniejszych podmiotów branży internetowej, takich jak Advice, Afilo, Agora, Allegro, Arbomedia, Ringier Axel Springer, Bankier, Cormedia, Eniro, Freshmail, GG Network, IDG.pl, IDMnet, Interia, Medousa, Money, Nasza Klasa, Netsprint, Novem, O2, Onet, PKT.pl, Pracuj.pl, Redefine (Polsatmedia), Sare, Spolecznosci.pl (Fotka.pl), Tradedoubler, TVP i Wirtualna Polska.
Dołącz do dyskusji: Polska e-reklama 25 proc. w górę - 942 mln zł w I połowie br.