SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polscy internauci 14 proc. dłużej oglądają wideo w sieci, 33 proc. więcej na reklamę wideo

W br. średni czas korzystania przez polskich użytkowników z wideo w internecie wyniesie 40 minut dziennie, o 14 proc. więcej niż rok wcześniej. Globalne wydatki na reklamę wideo w sieci wzrosną o 23 proc. do 27,2 mld dolarów - prognozuje agencja mediowa Zenith.

Średni czas korzystania przez polskich użytkowników z wideo w sieci jest szacowany przez Zenith na 40 minut dziennie (o 14 proc. więcej niż w ub.r.), podczas gdy przeciętny wynik dla 63 rynków z całego świata objętych 47,4 minuty, o 20 proc. więcej niż przed rokiem.

W naszym kraju internauci na komputerach stacjonarnych oglądają wideo internetowe średnio przez 22 minuty każdego dnia (o 10 proc. więcej niż w ub.r.), a na smartfonach i tabletach - przez 18 minut (po wzroście o 20 proc. w skali roku). Globalnie wynik na urządzeniach stacjonarnych wyniósł 18,6 minut (2 proc. więcej niż rok temu), a na urządzeniach mobilnych - 28,8 minut (aż o 35 proc. więcej niż przed rokiem).

Zenith prognozuje, że w najbliższych latach czas korzystania z wideo internetowego na komputerach będzie malał - w 2018 roku o 1 proc., a w 2019 roku o 2 proc. Za to na smartfonach i tabletach nastąpią wzrosty o, odpowiednio, 25 i 29 proc. W efekcie w 2019 roku już 72 proc. konsumpcji wideo internetowego będzie się odbywało na urządzeniach mobilnych, wobec 61 proc. w ub.r.

Według Zenith globalne wydatki na reklamę wideo w sieci wzrosną w br. o 23 proc. do 27,2 mld dolarów. Procentowy będzie to niższy wzrost niż w poprzednich latach (w 2014 roku wyniósł 37 proc.). W 2018 roku te nakłady zwiększą się o 21 proc., a w 2019 roku - o 17 proc. do 38,7 mld dolarów. W Polsce w br. wzrosną o 33 proc.

W 2019 roku reklama wideo będzie stanowić już 31 proc. całej wartości reklamy wideo, wobec 21 proc. w 2012 roku i 28 proc. w br.

Dołącz do dyskusji: Polscy internauci 14 proc. dłużej oglądają wideo w sieci, 33 proc. więcej na reklamę wideo

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
To, że więcej wideło w sieci oglądają nie znaczy, że będą durnowate reklamy oglądać. Większość ma otwarte 2-3 zakładki i na czas reklam przełącza się na inną zakładkę.
0 0
odpowiedź
User
Marek
Gdzies można cały raport zobaczyć? #Zenith
0 0
odpowiedź
User
macintosh
Wczoraj włączyłem Iplę - 120 sekund programatycznej reklamy i 20 sekund kontentu (Idol, materiał pt. "Czekam na ciarki"). To było moje ostatnie uruchomienie tej aplikacji :)
0 0
odpowiedź