SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat przegonił TVN, coraz więcej z reklam zarabia TVP

W 2010 roku liderem wpływów reklamowych jest Telewizja Polsat, który zarobił już 2 034 mln złotych. Najwięcej na reklamę wydały Unilever, Polkomtel i Procter and Gamble.

Wpływy z reklam Telewizji Polsat w okresie styczeń - wrzesień 2010 r. wyniosły 2 034 mln zł i były o 17,2 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 2 010 mln zł (o 8,2 proc. więcej niż w 2009 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 1 548 mln zł, czyli o 32,5 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 33,5 proc. do poziomu 1 004 mln zł.

Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 424 mln zł i były o 56,1 proc. wyższe niż rok temu. 

 WIRTUALNEMEDIA.PLI-IX* 2010ZMIANA
Polsat2 034 968 865 zł17,2%
TVN2 010 540 757 zł8,2%
TVP11 548 931 767 zł32,5%
TVP21 004 844 530 zł33,5%
VIVA Polska424 808 965 zł56,1%
TV Puls390 285 079 zł142,3%
AXN340 334 807 zł52,6%
4fun TV255 421 475 zł221,3%
TVN 24208 625 047 zł33,4%
Discovery194 392 250 zł75,8%
MTV Polska189 386 775 zł25,0%
TV4172 463 427 zł-18,4%
TVP INFO127 881 348 zł53,2%
Hallmark111 021 025 zł65,0%
TVN Siedem103 269 265 zł0,1%
Disney XD102 072 650 zł61,1%
TVN Style90 144 223 zł16,0%
Animal Planet85 046 235 zł58,9%
Kino Polska83 722 875 zł153,7%
National Geographic Channel76 307 755 zł47,4%

 

 WIRTUALNEMEDIA.PLI-IX* 2009
TVN1 858 457 419 zł
Polsat1 736 817 293 zł
TVP11 168 779 367 zł
TVP2752 587 666 zł
VIVA Polska272 106 535 zł
AXN222 971 408 zł
TV4211 238 670 zł
TV Puls161 057 707 zł
TVN 24156 436 899 zł
MTV Polska151 549 280 zł
Discovery110 545 775 zł
TVN Siedem103 169 770 zł
TVP INFO83 470 465 zł
4fun TV79 507 776 zł
TVN Style77 730 023 zł
Hallmark67 293 980 zł
Disney XD63 348 400 zł
VH1 Polska59 885 385 zł
Tele 556 820 988 zł
Animal Planet53 533 360 zł


Unilever utrzymał pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w 2010 r. firmy Unilever, Polkomtel i Procter and Gamble Operations Pols.

 Wirtualnemedia.plI-IX* 2010
UNILEVER POLSKA595 246 782 zł
POLKOMTEL364 235 781 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS292 353 911 zł
DANONE290 880 280 zł
PTK CENTERTEL277 904 001 zł
NESTLE POLSKA277 406 069 zł
L'OREAL POLSKA246 336 125 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA227 994 484 zł
HENKEL216 499 223 zł
US PHARMACIA201 548 570 zł
RECKITT BENCKISER186 347 153 zł
P4164 075 333 zł
FERRERO POLSKA157 064 445 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES142 504 526 zł
AFLOFARM131 587 984 zł
MARS POLSKA112 083 280 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR101 213 247 zł
KRAFT FOODS95 766 790 zł
METRO GROUP86 147 635 zł
NIVEA POLSKA85 938 190 zł
  
 I-IX* 2009
UNILEVER POLSKA411 353 721 zł
POLKOMTEL253 191 706 zł
PTK CENTERTEL249 127 427 zł
NESTLE POLSKA245 936 987 zł
L'OREAL POLSKA235 342 721 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS220 310 688 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA199 792 733 zł
DANONE199 433 222 zł
US PHARMACIA156 068 650 zł
RECKITT BENCKISER126 397 455 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES112 349 980 zł
HENKEL112 036 936 zł
P4108 421 242 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR98 943 227 zł
MARS POLSKA97 146 475 zł
NIVEA POLSKA85 663 178 zł
FERRERO POLSKA84 505 979 zł
TYMBARK79 020 405 zł
METRO GROUP77 104 725 zł
GRUPA ŻYWIEC72 026 873 zł
  
  
* do 26.09 


 

Dołącz do dyskusji: Polsat przegonił TVN, coraz więcej z reklam zarabia TVP

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
iwazdunia
Ilejogurtów można by rozdać najbiedniejszym za te setki milionów, a oile tańsze mogłyby być proszki do prania, czy telefony w Plusie...skandal!!!!
odpowiedź
User
romek69
to są dane cennikowe, nie maja nic wspólnego z rzeczywistością
odpowiedź
User
km
no sie nie dziwie bo reklamy w trakcie filmu trwają po 20 minut, w tym czasie obejrzę cały serial na innym programie
odpowiedź