Polsat i TVN24 mniej z reklam, TVP2 w górę (TOP10)
W listopadzie br. stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam minimalnie mniej niż rok wcześniej. Spory spadek wpływów reklamowych zanotowały Polsat i TVN24, za to ich wzrost osiągnęła m.in. TVP2.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe Polsatu były w listopadzie o 9 proc. niższe niż przed rokiem, a TVN24 - o 8,3 proc. niższe. Natomiast Viva Polska zarobiła z reklam aż o 31,3 proc. mniej niż w listopadzie ub.r.
Z drugiej strony wpływy reklamowe TVP2 wzrosły w skali roku o 7,3 proc. Disney Channel zarobił więcej o 18,1 proc., TV4 - o 14,6 proc., a AXN - aż o 38,9 proc.
Z kolei przychody reklamowe TVN minimalnie się zwiększyły, a w przypadku TVP1 - spadły. Natomiast przychody Cartoon Network wzrosły o 4,6 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
XI.2012 | XI.2011 | |
TVN | 423 649 310 zł | 423 459 542 zł |
Polsat | 262 738 800 zł | 288 825 408 zł |
TVP 1 | 205 227 641 zł | 205 770 062 zł |
TVP 2 | 167 371 670 zł | 155 943 686 zł |
Disney Channel | 44 709 935 zł | 37 856 795 zł |
AXN | 41 014 325 zł | 29 534 585 zł |
TV 4 | 33 956 352 zł | 29 630 379 zł |
TVN 24 | 32 496 036 zł | 35 453 981 zł |
Cartoon Network | 28 603 805 zł | 27 331 920 zł |
Viva Polska | 27 319 495 zł | 39 790 400 zł |
monitorowane stacje razem | 1 555 925 368 zł | 1 557 175 006 zł |
Dołącz do dyskusji: Polsat i TVN24 mniej z reklam, TVP2 w górę (TOP10)