Polsat i TVN zarabiają najwięcej z reklamy telewizyjnej. Pharmacia na czele reklamodawców
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w listopadzie br. były o 8 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Pharmacia.
W listopadzie 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,44 mln spotów reklamowych, o 17,78 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2015 roku. Trwały one 14,99 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 13,12 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,67 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 7,79 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Wirtualnemedia.pl | Wpływy stacji (w zł) | Dynamika w proc. | |
listopad 2015 | listopad 2016 | ||
Czas spotów (gg:mm:ss) | 13120:44:15 | 14986:18:27 |
|
Wydatki na reklamę (w zł) | 2 475 988 151 | 2 668 922 841 | 7,79% |
Ilość spotów | 2 072 637 | 2 441 192 | 17,78% |
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 444,75 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 10,80 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 3,92 proc. do 321,82 mln zł. Podium uzupełnia TVP1 (138,05 mln zł; spadek o 15,39 proc. - największy w top 20), a oczko niżej znalazła się TVP2 (121,59 mln zł; wzrost o 2,80 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 70,85 mln zł i wzrostem o 8,82 proc.
Szóste miejsce zajęła Stopklatka TV, która zanotowała największy wzrost w top 20 - o 110,68 proc. do 69,53 mln zł.
Stacja | Wpływy (w zł) | Dynamika w proc. | |
listopad 2015 | listopad 2016 | ||
Polsat | 401 396 575 | 444 747 810 | 10,80% |
TVN | 334 949 505 | 321 823 870 | -3,92% |
TVP1 | 163 153 083 | 138 046 383 | -15,39% |
TVP2 | 118 277 534 | 121 592 195 | 2,80% |
TV4 | 65 107 640 | 70 849 473 | 8,82% |
Stopklatka | 33 001 585 | 69 528 165 | 110,68% |
TVN24 | 59 822 100 | 57 034 579 | -4,66% |
TVN7 | 45 511 103 | 47 528 445 | 4,43% |
TV PULS | 44 480 575 | 47 147 840 | 6,00% |
AXN | 44 363 051 | 44 866 161 | 1,13% |
Discovery | 38 974 291 | 39 733 786 | 1,95% |
TV6 | 24 883 780 | 35 589 945 | 43,02% |
Nickelodeon | 26 714 896 | 35 123 427 | 31,48% |
Polsat2 | 25 028 813 | 33 730 898 | 34,77% |
Puls 2 | 29 781 303 | 32 479 322 | 9,06% |
TTV | 28 482 684 | 32 235 454 | 13,18% |
Disney Junior | 23 659 373 | 30 581 229 | 29,26% |
TVN Style | 25 992 426 | 30 001 569 | 15,42% |
National Geographic | 31 126 019 | 29 706 111 | -4,56% |
TLC | 29 239 581 | 28 953 604 | -0,98% |
Najwięcej na reklamę w telewizji - 82,90 mln zł - w listopadzie 2016 roku wydała firma Pharmacia. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 105,14 proc. Kolejne miejsca zajęły: Aflofarm (73,38 mln zł; w dół o 35,54 proc.) i Procter & Gamble (64,09 mln zł; do góry o 55,66 proc.).
Korporacja | Wydatki (w zł) | Dynamika w proc. | |
listopad 2015 | listopad 2016 | ||
US PHARMACIA INC. | 40 410 612 | 82 897 585 | 105,14% |
AFLOFARM | 113 843 624 | 73 382 935 | -35,54% |
PROCTER & GAMBLE | 41 175 189 | 64 093 833 | 55,66% |
GLAXO SMITHKLINE | 28 094 656 | 57 566 912 | 104,90% |
ORANGE SA | 44 748 528 | 56 324 176 | 25,87% |
POLKOMTEL SA | 53 181 875 | 50 813 468 | -4,45% |
NESTLE | 63 004 159 | 50 127 916 | -20,44% |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA | 37 078 569 | 49 206 738 | 32,71% |
P4 | 30 778 857 | 45 539 927 | 47,96% |
POLPHARMA | 30 855 544 | 45 286 957 | 46,77% |
FERRERO | 46 810 464 | 43 860 943 | -6,30% |
T-MOBILE POLSKA SA | 34 243 520 | 40 419 067 | 18,03% |
TESCO | 27 977 368 | 33 414 106 | 19,43% |
VOLKSWAGEN GROUP | 22 765 822 | 31 500 070 | 38,37% |
TEVA PHARMACEUTICALS | 26 352 848 | 29 147 265 | 10,60% |
MASPEX WADOWICE | 9 032 534 | 27 174 848 | 200,86% |
MEDIA SATURN | 22 000 697 | 26 565 723 | 20,75% |
HASBRO | 25 594 389 | 25 706 670 | 0,44% |
GRUPO SANTANDER | 15 634 381 | 25 323 356 | 61,97% |
UNILEVER | 49 417 629 | 23 869 211 | -51,70% |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.
Dołącz do dyskusji: Polsat i TVN zarabiają najwięcej z reklamy telewizyjnej. Pharmacia na czele reklamodawców