Polsat i Platige Image oferują klientom zewnętrznym wirtualne eventy w sportowym studiu nadawcy
Telewizja Polsat wspólnie ze studiem produkcji wideo Platige Image wprowadza usługę wirtualnych eventów, które będą realizowane w 700-metrowym studiu nadawcy wykorzystywanym głównie przy transmisjach sportowych.
Polsat i Platige Image podkreślają, że nowa usługa umożliwia organizowanie premier nowych produktów, gal rozdania nagród, interaktywnych wystąpień czy konferencji w formie wirtualnej, w której zarówno uczestnicy, jak i prelegenci mogą być w różnych miejscach. Ma to być odpowiedź na zasady izolacji społecznej wprowadzone w związku z epidemią koronawirusa.
Eventy będą realizowane z wykorzystaniem studia o powierzchni 700 metrów kwadratowych, które Polsat uruchomił w połowie 2018 roku, m.in. na potrzeby transmisji z piłkarskiej Ligi Mistrzów i Ligi Europy (z powodu epidemii te rozgrywki zawieszono w połowie marca br.). W studiu jest m.in. ekran LED o powierzchni blisko 80 metrów kwadratowych i rozdzielczości 4x4K.
Za realizację oprawy eventów będzie odpowiadało studio Platige Image. Wirtualne eventy będą wykorzystywać m.in. z technologii Augmented Reality, która pozwala na uprzestrzennienie wszystkich treści prezentacji. Możliwa też będzie dynamiczna, zmieniająca się w zależności od kontekstu scenografia, tworzenie materiałów budujących perspektywę na ścianie LED oraz „teleportacja” uczestników wydarzenia i prowadzenie eventu jednocześnie w kilku lokalizacjach. Taką wirtualną teleportację prowadzącego na stadion piłkarski pierwszy raz pokazano w studiu jesienią ub.r. przy transmisji z meczu Ligi Mistrzów.
- „Virtual events” to dla Telewizji Polsat i całej naszej Grupy kolejny krok w dążeniu do bycia liderem rynku technologicznego mediów i telekomunikacji w Polsce. Nowe czasy to nowe potrzeby klientów i rynku i my oferujemy na to odpowiedź. Cieszymy się, że teraz, w dobie rosnącego zapotrzebowania na szybki dostęp do informacji, jesteśmy w stanie po raz kolejny zaoferować konsumentom nowoczesne, w pełni funkcjonalne i efektywne rozwiązanie - komentuje Marcin Zdanowicz, dyrektor pionu realizacji Telewizji Polsat.
- Wzmocnienie współpracy z Telewizją Polsat jest dla nas niezwykle ekscytujące. Doświadczenie i know how, które wspólnie wnosimy do projektu „Virtual Events” sprawiło, że udało nam się dostarczyć rozwiązania o niespotykanej do tej pory na polskim rynku jakości - komentuje Karol Żbikowski, CEO Platige Image.
W ub.r. grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat, obejmująca m.in. Telewizję Polsat i Polkomtel, zanotowała 11,68 mld zł przychodów sprzedażowych i 1,11 mld zł zysku netto. Liczba sprzedanych przez nią usług zwiększyła się o 2,8 proc. do 17,39 mln, natomiast liczba abonentów zmalała o 1,2 proc. do 5,64 mln.
Przychody Grupy Polsat z reklamy i sponsoringu zwiększyły się o 1,9 proc. do 1,22 mld zł.
Z kolei grupa kapitałowa Platige Image zanotowała w ub.r. wzrost przychodów o 23 proc. 90,43 mln zł oraz wyniku netto z 7,44 mln zł straty do 2,92 mln zł zysku. - Wzrost przychodów i poprawę marż w porównaniu z 2018 rokiem zawdzięczamy intensyfikacji działań sprzedażowych, kontynuacji procesu restrukturyzacji i kontroli kosztów projektowych - skomentował Karol Żbikowski.
Dołącz do dyskusji: Polsat i Platige Image oferują klientom zewnętrznym wirtualne eventy w sportowym studiu nadawcy