Polkomtel, Natur Produkt i Kino Świat z największym wzrostem wydatków reklamowych po trzech kwartałach br., w dół Orange i Unilever
Po trzech kwartałach br. wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach wzrosły o 2,3 proc. względem tego samego okresu ub.r. Najbardziej zwiększyły je Polkomtel, Kino Świat, Volkswagen i Terg. Budżety marketingowe w tym okresie zredukowali z kolei m.in. Orange Polska, Unilever i Lidl.
W okresie od stycznia do września br. marketerzy wydali na reklamy w mediach pozainternetowych blisko 22,6 mld zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 2,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku.
Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, z wydatkami w kwocie 1,54 mld zł. Marketer zwiększył je w skali roku o 8,1 proc.
Drugi pod względem nakładów na reklamę – dystrybutor filmowy Kino Świat – zwiększył je rok do roku o 35,4 proc., z 498,1 do 674,4 mln zł.
Trzecie miejsce na reklamowym podium utrzymała sieć sklepów Lidl Polska – mimo że jej wydatki na reklamę spadły o 3,7 proc., do 461,7 mln zł.
Z czołówki 10 największych reklamodawców mediów tradycyjnych najwyższy wzrost inwestycji w promocję w mediach tradycyjnych miał Polkomtel. Właściciel m.in. sieci komórkowej Plus wydał w tym roku 314,5 mln zł, czyli 44,2 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r.
Aktualnie Polkomtel wspiera kampanią m.in. PlusBank.
O 39 proc.więcej zarobiły z kolei media na reklamach Natur Produkt Zdrovit. Ta firma przeznaczyła w trzech kwartałach br. na promocję swoich marek 285,1 mln zł.
Volkswagen Group Polska zwiększył w omawianym okresie wydatki reklamowe o 20,2 proc. (do 313,2 mln zł), a firma Terg - o 20,8 proc. (do 278,4 mln zł).
18,3 proc. więcej wydała firma Ferrero Polska – zwiększyła nakłady reklamowe z 287,1 do 339,6 mln zł.
Z grona 10 największych reklamodawców trzech kwartałów br. trzy firmy ograniczyły swoje budżety marketingowe przeznaczone na tradycyjne media.
Poza wspomnianym już Lidlem, były to Unilever Polska i Orange Polska. Pierwsza firma zredukowała je o 16,3 proc., do 316,4 mln zł, a druga – o 20,9 proc. (do 296,6 mln zł).
O Unileverze głośno było w pierwszej połowie października br. za sprawą reklamy marki Dove - marketera oskarżono o rasizm. Marka przeprosiła i wstrzymała kampanię.
Orange Polska prowadzi aktualnie dwa przetargi. W jednym z nich wybiera dom mediowy, w drugim natomiast szuka wspomagającej agencji digital.
Top 10 reklamodawców mediów tradycyjnych | |||
(cennikowo, bez autopromocji, rabatów, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-IX 2016 | I-IX 2017 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 1 427 937 989 zł | 1 543 815 118 zł | 8,1 |
KINO ŚWIAT | 498 097 064 zł | 674 419 488 zł | 35,4 |
LIDL | 479 514 875 zł | 461 747 549 zł | -3,7 |
FERRERO POLSKA | 287 110 756 zł | 339 647 333 zł | 18,3 |
UNILEVER POLSKA | 377 836 938 zł | 316 431 496 zł | -16,3 |
POLKOMTEL | 218 056 431 zł | 314 497 609 zł | 44,2 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | 260 569 736 zł | 313 186 297 zł | 20,2 |
ORANGE POLSKA | 374 962 475 zł | 296 612 876 zł | -20,9 |
NATUR PRODUKT ZDROVIT | 205 208 273 zł | 285 146 872 zł | 39 |
TERG | 230 460 176 zł | 278 430 611 zł | 20,8 |
Dołącz do dyskusji: Polkomtel, Natur Produkt i Kino Świat z największym wzrostem wydatków reklamowych po trzech kwartałach br., w dół Orange i Unilever