SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polkomtel, Natur Produkt i Kino Świat z największym wzrostem wydatków reklamowych po trzech kwartałach br., w dół Orange i Unilever

Po trzech kwartałach br. wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach wzrosły o 2,3 proc. względem tego samego okresu ub.r. Najbardziej zwiększyły je Polkomtel, Kino Świat, Volkswagen i Terg. Budżety marketingowe w tym okresie zredukowali z kolei m.in. Orange Polska, Unilever i Lidl.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do września br. marketerzy wydali na reklamy w mediach pozainternetowych blisko 22,6 mld zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 2,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku.

Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, z wydatkami w kwocie 1,54 mld zł. Marketer zwiększył je w skali roku o 8,1 proc.

Drugi pod względem nakładów na reklamę – dystrybutor filmowy Kino Świat – zwiększył je rok do roku o 35,4 proc., z 498,1 do 674,4 mln zł.

Trzecie miejsce na reklamowym podium utrzymała sieć sklepów Lidl Polska – mimo że jej wydatki na reklamę spadły o 3,7 proc., do 461,7 mln zł.

Z czołówki 10 największych reklamodawców mediów tradycyjnych najwyższy wzrost inwestycji w promocję w mediach tradycyjnych miał Polkomtel. Właściciel m.in. sieci komórkowej Plus wydał w tym roku 314,5 mln zł, czyli 44,2 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r.

Aktualnie Polkomtel wspiera kampanią m.in. PlusBank.

O 39 proc.więcej zarobiły z kolei media na reklamach Natur Produkt Zdrovit. Ta firma przeznaczyła w trzech kwartałach br. na promocję swoich marek 285,1 mln zł.

Volkswagen Group Polska zwiększył w omawianym okresie wydatki reklamowe o 20,2 proc. (do 313,2 mln zł), a firma Terg - o 20,8 proc. (do 278,4 mln zł).

18,3 proc. więcej wydała firma Ferrero Polska – zwiększyła nakłady reklamowe z 287,1 do 339,6 mln zł.

Z grona 10 największych reklamodawców trzech kwartałów br. trzy firmy ograniczyły swoje budżety marketingowe przeznaczone na tradycyjne media.

Poza wspomnianym już Lidlem, były to Unilever Polska i Orange Polska. Pierwsza firma zredukowała je o 16,3 proc., do 316,4 mln zł, a druga – o 20,9 proc. (do 296,6 mln zł).

O Unileverze głośno było w pierwszej połowie października br. za sprawą reklamy marki Dove - marketera oskarżono o rasizm. Marka przeprosiła i wstrzymała kampanię.

Orange Polska prowadzi aktualnie dwa przetargi. W jednym z nich wybiera dom mediowy, w drugim natomiast szuka wspomagającej agencji digital.

Top 10 reklamodawców mediów tradycyjnych

(cennikowo, bez autopromocji, rabatów, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2016

I-IX 2017

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

1 427 937 989 zł

1 543 815 118 zł

8,1

KINO ŚWIAT

498 097 064 zł

674 419 488 zł

35,4

LIDL

479 514 875 zł

461 747 549 zł

-3,7

FERRERO POLSKA

287 110 756 zł

339 647 333 zł

18,3

UNILEVER POLSKA

377 836 938 zł

316 431 496 zł

-16,3

POLKOMTEL

218 056 431 zł

314 497 609 zł

44,2

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

260 569 736 zł

313 186 297 zł

20,2

ORANGE POLSKA

374 962 475 zł

296 612 876 zł

-20,9

NATUR PRODUKT ZDROVIT

205 208 273 zł

285 146 872 zł

39

TERG

230 460 176 zł

278 430 611 zł

20,8

Dołącz do dyskusji: Polkomtel, Natur Produkt i Kino Świat z największym wzrostem wydatków reklamowych po trzech kwartałach br., w dół Orange i Unilever

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Same rozdupany i kutaspirazole... przykre!
odpowiedź
User
Bolek
Polkomtel to jednak telekom, więc i reklamy z Majewskim złe nie są. Poza tym można się dowiedzieć co nieco o ofercie. Mi się np. podoba reklama z Macademian o ich zasięgu. I coś jest na rzeczy, bo Plus ma dobry zasięg.
odpowiedź