SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Polityka” na czele sprzedaży w 2022 roku

W 2022 roku liderem sprzedaży wydania wśród tygodników opinii była „Polityka”, a na podium znalazły się jeszcze „Gość Niedzielny” i „Newsweek Polska” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Liderem średniej sprzedaży wydania w segmencie tygodników opinii w 2022 roku była „Polityka” (Polityka). Jej wynik wyniósł 88 864 egz. - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugi był „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 77 128 egz.. Katolicki tygodnik w znacznym stopniu dystrybuowany jest podczas mszy świętych.

Sprzedaż „Newsweek Polska” na poziomie 62 tys. egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą wydania w zeszłym roku na poziomie 62 429 egz. W maju ub.r. szefem tygodnika przestał był Tomasz Lis, który tę funkcję piastował od kwietnia 2012 roku. Obowiązki redaktora naczelnego „Newsweek Polska” tymczasowo przejął Dariusz Ćwiklak, dotychczasowy wicenaczelny tygodnika. Od lipca funkcję pełni Tomasz Sekielski.

Dalej uplasowały się: „Sieci” (31 184 egz.), „Tygodnik do Rzeczy” (29 564 egz.), „Tygodnik Powszechny” (22 803 egz.), „Gazeta Polska” (19 317 egz.) oraz „Przegląd” (12 439 egz.).

Wynik tytułu z przedrukami „Tygodnik Angora” wyniósł 166 783 egz.

Średnia sprzedaż wydania wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt PBC” - tygodników opinii w ub.r. wyniosła 510 511 egz. (dane wraz z „Tygodnikiem Angora”).

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Polityka” na czele sprzedaży w 2022 roku

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Przem
Od kilku lat kupuję e-wydanie Przeglądu. Więc powinno być co najmniej 1, a nie 0...
0 0
odpowiedź
User
Danny
Ludzie płacą 12 zeta za Politykę co tydzień? A wielka inflacja jest.
0 0
odpowiedź
User
stasi
Ludzie płacą 12 zeta za Politykę co tydzień? A wielka inflacja jest.

Ja płacę. Moi pisowcy zdziwieni że można tyle pieniędzy wydać na gazetę
0 0
odpowiedź