Polacy rzadziej kupują w małych sklepach spożywczych
W styczniu Polacy o 4 proc. rzadziej niż w grudniu robili zakupy wmałych sklepach spożywczych - wynika z badania CentrumMonitorowania Rynku. Jednak wartość nabywanych produktów wzrosła zpowodu podwyżek ich cen.
Liczba transakcji zawieranych przez Polaków w tradycyjnychsklepach spożywczych zmniejszyła się w styczniu bieżącego roku oprawie 4 proc. w porównaniu z grudniem ubiegłego roku - pokazujebadanie przeprowadzone przez Centrum Monitorowania Rynku. Natomiastcałkowity wolumen sprzedaży produktów paczkowanych spadł w tymczasie o 2,1 proc.
Mimo to obroty w ujęciu wartościowym zwiększyły się, ale przedewszystkim z powodu wzrostu cen papierosów (o 20 proc. w ciąguubiegłego roku), wódki i piwa (po ok. 6 proc.). Polacy w styczniubieżącego roku rzadziej niż w tym samym miesiącu 2008 roku kupowaliw sklepach osiedlowych kawę mieloną, herbatę, piwo, produktytłuszczowe, papierosy, napoje bezalkoholowe i czekolady, natomiastczęściej - ciastka, kawy rozpuszczalne i wódki.
Badanie tendencji konsumenckich w tradycyjnych sklepachspożywczych zostało przeprowadzone przez Centrum MonitorowaniaRynku na reprezentatywnej próbie punktów sprzedaży wyposażonychkasy fiskalne i terminale transmitujące on-line wszystkietransakcje na serwery CMR.
Dołącz do dyskusji: Polacy rzadziej kupują w małych sklepach spożywczych