Polacy rzadko słuchają radia i kupują muzykę w sieci
Tylko co trzeci polski internauta słucha w sieci radia, najczęściejwybierając stację spoza czołowych nadawców - wynika z badaniaprzeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC. Aż 87 proc.użytkowników internetu w ogóle nie kupuje w sieci plikówmuzycznych.
Słuchanie radia przez internet deklaruje 36 proc. polskichużytkowników sieci. Najczęściej wybieraną rozgłośnią jest RMF FM(29 proc. wskazań), Radio Zet (11 proc.) i Program 1 PolskiegoRadia (9 proc.), a znacznie rzadziej Program 3 Polskiego Radia (1,2proc.) i Radio Maryja (0,66 proc.). Prawie połowa (46 proc.)internautów słucha stacji spoza tej piątki największych nadawcówanalogowych.
Stosunkowa niska popularność radia w sieci bierze się poniekąd ztego, że Polacy słuchają go podczas jazdy autem - deklaruje to aż83 proc. internautów i 75 proc. osób niekorzystających z sieci. Wsamochodzie najczęściej wybierane są RMF FM (odpowiednio przez 34proc. i 40 proc. ankietowanych z tych grup) i Radio Zet (24 proc. i17 proc.). Internauci o wiele częściej słuchają podczas jazdysamochodem Radia Eska i Programu 3 PR (17 proc. i 7 proc. wskazań)niż osoby niekorzystające z sieci (odpowiednio 6 proc. i 2 proc.),wśród których popularniejszy (13 proc. deklaracji) niż wśródużytkowników internetu (2 proc.) jest za to Program 1 PR.
Aż 87 proc. polskich internautów deklaruje, że w ogóle niekupuje w sieci plików muzycznych. Tylko 4 proc. robi to kilka razyw roku, a po 2 proc. - raz na kilka lat, raz w roku, raz w miesiąculub kilka razy w tygodniu. Natomiast 45 proc. polskich użytkownikówsieci pobiera z niej pliki muzyczne - 28 proc. rzadko, 13 proc.dosyć często, a 4 proc. bardzo często. Ponad połowa internautówwoli oglądać teledyski w sieci niż w telewizji, z tym że co trzecideklaruje taką preferencję zdecydowanie, a co czwarty -umiarkowanie.
Badanie opinii o muzyce i radiu w internecie zostałozrealizowane przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie ING BankuŚląskiego w grupie 1000 osób, z których 500 to internauci, a 500nie ma dostępu do sieci. Ankiety metodą CATI przeprowadzono wstyczniu bieżącego roku.
Dołącz do dyskusji: Polacy rzadko słuchają radia i kupują muzykę w sieci