Polacy najchętniej w Europie lubią wyznawać miłość online
Prawie połowa Polaków wykorzystuje do wyrażania uczuć online platformy społecznościowe - wynika z badania platformy TikTok we współpracy z instytutem badawczym Censuswide.
Social media to dla Polaków ważne miejsce do dzielenia się kluczowymi wydarzeniami w ich związkach takimi jak ślub (61 proc. dorosłych deklaruje, że zamieściłoby taki wpis) czy zaręczyny (60 proc.). Do publikowania tego typu postów przyznaje się 3 na 5 dorosłych Polaków. To aż o 10 proc. więcej w porównaniu z innymi krajami objętymi badaniem.
Ponad połowa ankietowanych natomiast podzieliłaby się osiągnięciami życiowymi swojego partnera, takimi jak awans zawodowy czy ukończenie studiów.
Jak pokazują wyniki badania 36 proc. Polaków otwarcie przyznaje się do nawiązywania relacji w sieci (dla porównania odsetek dla całej Europy wynosi 29 proc.). Co ciekawe, jedna czwarta respondentów dzieli się nie tylko pozytywnymi wydarzeniami, poruszają oni także takie kwestie jak np. związek na odległość czy bezpłodność.
Millenialisi wyznają "kocham" w social mediach
Z badania wynika, że Milenialsi (wiek 24-42 lata) są najbardziej skłonni do zamieszczania romantycznych wpisów na portalach społecznościowych - przyznaje się do tego połowa ankietowanych. Dla porównania, taki sam odsetek (49 proc.) osób z pokolenia Baby Boomers (55-73 lata) twierdzi, że raczej nie deklarowałby miłości w sieci.
Dodatkowo, prawie połowa (46 proc.) Milenialsów w Polsce docenia, gdy ich partner zamieszcza o nich wpisy na portalach społecznościowych, co stanowi ponad dwukrotny wzrost w porównaniu ze starszym rocznikiem (20 proc.).
Popularne hashtagi, których pary używają, by wyznawać swoją miłość to: #couplegoals, #tiktokcouple, #lovewins.
Polacy są również liderami w poszukiwaniu miłości za pomocą platform społecznościowych - 31 proc. z nich twierdzi, że znalazło partnera online, w porównaniu do zaledwie jednej czwartej (25 proc.) w całej Europie. Odsetek ten jest najwyższy w przypadku społeczności LGBTQ+ w Polsce - prawie połowa (45 proc.) twierdzi, że nawiązało poważną relację dzięki mediom społecznościowym.
Polacy znajdują w sieci nie tylko miłość. Dwóch na pięciu respondentów (40 proc.) stwierdziło, że platformy społecznościowe pomogły im w znalezieniu przyjaźni, co jest jednym z najwyższych wskaźników w Europie.
Badanie podkreśla również, że Polacy priorytetowo traktują posty o ”miłości do samego siebie” („self-love”), przy czym połowa (49 proc.) dzieliła się jakąś formą samouwielbienia w ciągu ostatniego roku - jest to po Hiszpanii drugi najwyższy odsetek w Europie.
Pojęcie "samouwielbienie" definiuje się jako dbanie o własne samopoczucie i szczęście. Przykładami tego rodzaju miłości w sieci jest świętowanie osobistych osiągnięć, publikowanie postów na temat samoakceptacji oraz życzliwe traktowanie siebie.
Badanie zostało przeprowadzone przez Censuswide na próbie 14 087 respondentów, z uwzględnieniem 5 proc. badanych LGBTQ+, w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Włoszech, Szwecji i Polsce w okresie 29.01.2021 - 05.02.2021. Censuswide przestrzega i zatrudnia członków Market Research Society, które opiera się na zasadach ESOMAR.
Dołącz do dyskusji: Polacy najchętniej w Europie lubią wyznawać miłość online