Polacy chcą doradców finansowych w internecie (wideo)
42 proc. wykształconych Polaków z dużych miast chciałoby, żeby banki świadczyły w internecie usługi doradcze – wynika z badania SMG/KRC dla Deutsche Banku.
Internetowe konto bankowe mają dwie trzecie mieszkających w dużych miastach Polaków w wieku 30-60 lat z minimum średnim wykształceniem. W ogóle rachunku bankowego nie ma jedynie 8 proc. takich osób.
Rozwinięte usługi w internecie są motywem wyboru konta w określonym banku tylko dla co trzeciego respondenta. Zdecydowanie ważniejszymi czynnikami są w tym kontekście braki opłat za niektóre usługi.
Kartą kredytową w internecie płaci 34 proc. ankietowanych. Zdecydowanie więcej robi to w tradycyjnych punktach sprzedaży.
Aż 42 proc. respondentów chciałoby dodatkowo korzystać z doradztwa finansowego świadczonego w internecie przez banki. Natomiast 16 proc. deklaruje zainteresowanie chatami z doradcami bankowymi.
Sondaż został przeprowadzony przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Deutsche Banku w dniach 16-28 lipca br. Wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo (CATI) objęły 304 osoby w wieku 30-60 lat, mające minimum średnie wykształcenie i żyjące w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.
Dołącz do dyskusji: Polacy chcą doradców finansowych w internecie (wideo)