Polacy 50+ coraz liczniejsi i aktywniejsi
Kurczy się ulubiona przez marketerów grupa wiekowa konsumentów 15-40 lat, za to konsumenci w wieku 50+ są obecnie zdrowsi, zamożniejsi, bardziej aktywni i duchowo młodsi niż pokolenie ich rodziców - wynika z badania 4prm.
Polacy w wieku ponad 50 lat są w większości aktywni zawodowe, o dobrej kondycji fizycznej i mają konto w banku. Sami czują się o wiele młodsi niż świadczy ich wiek metrykalny. 52 proc. respondentów z tej grupy deklaruje, że odczuwa chęć korzystania z życia.
Z infografiki ilustrującej badanie wynika, iż grupa 50+ jest nie tylko liczna, ale i mocno zróżnicowana - zarówno pod względem demografii (w szczególności wieku), jak też stylu życia, aspiracji, zdrowia, stosunku do własnego wieku, a także dochodu i stylu konsumpcji. Segmentacja psychograficzna doprowadziła do wyłonienia 6 różnych typów.
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę 4prm w listopadzie 2013 roku na reprezentatywnej grupie 600 Polaków w wieku powyżej 50. roku życia.
Dołącz do dyskusji: Polacy 50+ coraz liczniejsi i aktywniejsi