Podwójny wzrost wydatków Chińczyków na zakupy w sieci
Chińczycy wydali w ubiegłym roku na zakupy w sieci 59,4 miliardajuanów (8,2 mld USD).
To o ponad 90 procent więcej w porównaniu z rokiem 2006 -informuje agencja AFP, powołując się na raport China InternetResearch Center i największego w Chinach portalu z zakupami onlinetaobao.com.
W sumie około 55 z 210 milionów chińskich internautów zrobiło wminionym roku zakupy przez internet. Dla porównania, rok wcześniej43,1 miliona użytkowników wydało online 31,2 miliarda juanów.
W raporcie przedstawiono również prognozę, według której do 2012roku sprzedaż internetowa będzie stanowiła od 5 do 8 procentcałkowitej sprzedaży na rynku chińskim. Obecnie wskaźnik ten wynosiniecały 1 procent.
źródło: AFP
Dołącz do dyskusji: Podwójny wzrost wydatków Chińczyków na zakupy w sieci