Poczty WP, o2 i Onetu przyciągają internautów na dłużej niż Gmail
Wśród platform mailowych zdecydowanym liderem jest Gmail, którego miesięcznie odwiedza ponad 20 mln polskich internautów. Natomiast więcej czasu użytkownicy spędzają średnio w witrynach mailowych WP, o2 i Onetu.
Platformy mailowe Google’a, którym prawie całość ruchu zapewnia działający w tej domenie Gmail, jako strony www i aplikacje mobilne zanotowały w lipcu br. 20,64 mln polskich użytkowników, co dało 69,48 proc. zasięgu. Każdy odwiedzający spędził tam średnio godzinę, 10 minut i 10 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Platforma mailowa WP.pl miała ponad trzy razy mniej użytkowników od Gmaila (6,04 mln, czyli 20,33 proc. zasięgu), za to każdy spędził tam więcej czasu - przeciętnie godzinę, 40 minut i 44 sekundy.
Na dłużej niż godzinę internautów przyciągały jeszcze trzy witryny. Platforma mailowa o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) miała 3,03 mln użytkowników, 10,19 proc. zasięgu oraz godzinę, 24 minuty i 21 sekund średniego czasu korzystania, analogiczna witryna Onetu (Ringier Axel Springer Polska) - 3,82 mln użytkowników, 12,87 proc. zasięgu oraz godzinę, 18 minut i 31 sekund spędzonych przeciętnie przez internautę, a witryna mailowa Interii - 3,23 mln odwiedzających, 10,87 proc. zasięgu oraz godzinę, 4 minuty i 17 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Z aplikacji Outlook, dostępnej m.in. w systemach Windows, skorzystało 2,58 mln internautów (co dało 8,7 proc. zasięgu), każdy spędził w niej średnio 17 minut i 38 sekund. Platforma mailowa Yahoo zanotowała 773,2 tys. użytkowników, 2,6 proc. zasięgu oraz 7 minut i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania, a analogiczny serwis Gazeta.pl (Agora) - 554,7 tys. użytkowników, 1,87 proc. zasięgu oraz 13 minut i 26 sekund średniego czasu korzystania.
Natomiast z aplikacji Poczta Email skorzystało 354,4 tys. internautów (1,19 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 14 minut i 44 sekundy, a z myMail - 235,9 tys. użytkowników (0,79 proc. zasięgu), każdy spędził średnio 10 minut i 25 sekund.
W porównaniu z czerwcem większość platforma zanotowała spadki odwiedzalności. Gmail stracił 979 tys. użytkowników (4,5 proc.), przy czym średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 6 minut i 48 sekund (10,7 proc.).
Na WP platforma mailowa straciła 234,2 tys. internautów (3,7 proc.) oraz minutę i 18 sekund przeciętnego czasu korzystania (1,3 proc.), a na Onecie - 27,9 tys. użytkowników (0,7 proc.) oraz 5 minut i 50 sekund średniego czasu (6,9 proc.).
Analogiczna witryna Interii zyskała 33,2 tys. odwiedzających (1 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 5 minut i 24 sekundy (7,7 proc.). W serwisie o2 ubyło 6,3 tys. użytkowników (0.2 proc.) oraz 2 minuty i 57 sekund średniego czasu korzystania (3,4 proc.).
Zdecydowanie najmocniej zmalały zasięgi aplikacji Outlook (o 1,27 mln, czyli 32,9 proc.) i Poczta Email (o 412,9 tys. internautów, 53,8 proc. proc.). Przy czym w pierwszej przeciętny czas spędzony przez internautę wydłużył się o 6 minut i 57 sekund (65 proc.), a w drugiej o 6 minut i 51 sekund (86,9 proc.).
Jako jedyna wzrosty w obu statystykach osiągnęła platforma Yahoo - o 55,2 tys. użytkowników (7,7 proc.) i 29 sekund średniego czasu korzystania (7,2 proc.). W witrynie mailowej Gazeta.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 94,3 tys. (20,5 proc.) przeciętny czas korzystania zmalał o 3 minuty i 57 sekund (22,7 proc.). Natomiast aplikacja myMail straciła 35 tys. internautów (12,9 proc.), za to średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 8 minut i 29 sekund, czyli ponad pięciokrotnie.
Z początkiem lipca w badaniu Mediapanel zaktualizowano metody estymowania zasięgów. W wielu przypadkach wpłynęło to na obniżenie wyników w statystykach realnych użytkowników i zasięgu.
Dołącz do dyskusji: Poczty WP, o2 i Onetu przyciągają internautów na dłużej niż Gmail
Poza tym wiadomo, że w wp i Onecie większość czasu spędzamy na usuwaniu spamu.