Poczty mailowe: WP i Gmail na czele, Onet i o2.pl w dół
Poczta.wp.pl to najpopularniejsza poczta mailowa w Polsce. Milion użytkowników mniej ma Gmail, a w skali roku sporo na popularności straciły serwisy mailowe Onetu i o2.pl.
Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że serwis Poczta.wp.pl w lutym br. odwiedziło 5,23 mln internautów, którzy wykonali 553 mln odsłon (z czego 42 mln na urządzeniach przenośnych), a każdy spędził na stronie 7 godzin i 53 minuty. Milion użytkowników mniej miał Gmail, który nie jest objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonali i jak długo korzystali z niego internauci.
Poczta.onet.pl zanotował 3,5 mln real users i 214 mln odsłon, a Poczta.o2.pl przy 2,3 mln real users miała 223 mln odsłon. Natomiast Poczta.interia.pl przyciągała przeciętnego użytkownika na ponad 7 godzin. Serwis mailowy Tlen.pl (Grupa o2) miał 577 tys. użytkowników i 80 mln odsłon. Zdecydowanie najmniejszą popularność zanotowała Poczta.gazeta.pl.
>>> TOP 300 serwisów internetowych w Polsce (raport)
Najpopularniejsze poczty mailowe w lutym 2013 (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony stacjonarne | czas na RU | odsłony mobilne | zasięg |
poczta.wp.pl | 5 227 817 | 511 086 774 | 7:52:47 | 42 357 834 | 26,59% |
gmail.com | 4 231 585 | - | - | - | 21,52% |
poczta.onet.pl | 3 534 839 | 212 592 134 | 5:50:31 | 1 584 005 | 17,98% |
poczta.o2.pl | 2 308 832 | 208 676 641 | 2:41:11 | 14 298 647 | 11,74% |
poczta.interia.pl | 2 242 623 | 175 277 606 | 7:09:33 | 13 370 955 | 11,41% |
mail.tlen.pl | 577 117 | 77 800 302 | 3:04:36 | 2 174 839 | 2,94% |
poczta.gazeta.pl | 230 510 | 4 434 867 | 0:45:08 | 11 951 | 1,17% |
W ciągu roku Poczta.wp.pl straciła 120 tys. real users (spadek o 2 proc.), ale zyskała 45,5 mln odsłon (wzrost o 9 proc.), a użytkownicy korzystali z niej średnio przez 29 minut dłużej. Nieznacznie - o 30 tys. real users - wzrósł też zasięg Gmaila.
Za to Poczta.onet.pl zanotowała 560 tys. użytkowników i 7,2 mln odsłon mniej niż przed rokiem (to spadek o 14 i 3 proc.), a Poczta.o2.pl - 365 tys. użytkowników i 18,4 mln odsłon mniej (spadek o 14 i 8 proc.). Serwis mailowy Interii tracił w skali roku 230 tys. real users (spadek o 9 proc.), ale zyskał 3,3 mln odsłon, a poczta Tlen.pl straciła 113 tys. real users i 11,3 mln odsłon (spadek o 16 i 12 proc.). Natomiast zasięg serwisu mailowego Gazeta.pl zmalał o 53 tys. real users i milion odsłon (to równo po 19 proc. w dół).
Jednocześnie na wszystkich tych stronach internauci spędzili średnio więcej czasu niż rok wcześniej. Najbardziej zyskała pod tym względem Poczta.interia.pl, z której przeciętny użytkownik korzystał o ponad półtorej godziny dłużej.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2013 roku
Poczty mailowe rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | luty 2013 | luty 2012 | ||||
real users | odsłony ogółem | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony ogółem | czas na RU [godz:min:s] | |
poczta.wp.pl | 5 227 817 | 553 444 608 | 07:52:47 | 5 347 993 | 507 946 115 | 07:23:50 |
gmail.com | 4 231 585 | - | - | 4 201 784 | - | - |
poczta.onet.pl | 3 534 839 | 214 176 139 | 05:50:31 | 4 094 087 | 221 415 085 | 05:13:29 |
poczta.o2.pl | 2 308 832 | 222 975 288 | 02:41:11 | 2 673 270 | 241 358 107 | 02:21:13 |
poczta.interia.pl | 2 242 623 | 188 648 561 | 07:09:33 | 2 473 369 | 185 297 476 | 05:31:09 |
mail.tlen.pl | 577 117 | 79 975 141 | 03:04:36 | 689 829 | 91 224 922 | 02:54:08 |
poczta.gazeta.pl | 230 510 | 4 446 818 | 00:45:08 | 283 802 | 5 509 719 | 00:44:09 |
Dołącz do dyskusji: Poczty mailowe: WP i Gmail na czele, Onet i o2.pl w dół