PMPG z niższymi przychodami, ale wyższym zyskiem
Grupa PMPG zamknęła pierwsze dziewięć miesięcy br. z niższymi przychodami niż rok wcześniej. Spółka zanotowała jednak wzrost zysku netto.
Przychody PMPG w okresie od stycznia do września br. wyniosły 43,83 mln zł, o 8,47 proc. mniej niż rok temu. Spółka tłumaczy obniżenie przychodów „wyeliminowaniem nierentownych linii biznesowych i optymalizacją zarządzania kampaniami barterowymi”. Podaje, że przychody gotówkowe wyniosły 39,45 mln zł, o 1,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Zysk EBITDA w analizowanym okresie wyniósł 8,15 mln zł, aż o 52,36 proc. więcej niż rok temu. Z kolei zysk netto w pierwszych trzech kwartałach br. uplasował się na poziomie 6,26 mln zł, po wzroście o 34,01 proc.
- Wzrost zysku to efekt przeprowadzonych działań optymalizacyjnych oraz uporządkowania struktury Grupy Kapitałowej. Wskutek tych działań istotne zmiany zaszły w strukturze kosztów. Dzięki wyeliminowaniu kosztochłonnych linii biznesowych oraz renegocjacjom umów długookresowych ze stałymi dostawcami udało się znacząco obniżyć koszt własny sprzedaży - podała spółka w komunikacie.
Platforma Mediowa Point Group jest właścicielem tygodników “Wprost” i “Do Rzeczy” oraz miesięcznika “Historia Do Rzeczy”.
Dołącz do dyskusji: PMPG z niższymi przychodami, ale wyższym zyskiem